Life is like a rollercoaster

Igår var en rolig dag. Jag kom en kvart försent till Historielektionen men det gick bra ändå. Jag blev inte klar med arbetet men det är jag inte ensam om att inte vara XD På matten fattade jag ingenting! Första gången sedan jag började med matte B kursen faktiskt. Typiskt att jag ska sluta fatta något när det är prov nästa vecka. Jag har iallafall hela måndagen på mig att förstå. Det är ju bra. Det blev lunch och det var pannkakor! MUMS! Eftersom det var god mat så var det lång kö men vi klagade inte utan stod i den långa kö. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge liksom. Precis när det var min tur kom det två jävlar och TRÄNGDE SIG! Inte okej! Jag blev arg och skällde ut dem men de brydde sig inte. Jag blev riktigt arg faktiskt. Så respektlöst! Jag fick iallafall mina pannkakor och vi åt. Sedan gick vi ut och sattes oss i solen och jag blev tvungen att jobba på mitt passiva rökande -.- Sedan hade jag ensemble. Tyvärr är det inte lika kul som det var förra terminen. Jag gillade min förra grupp MYCKET bättre. I den nya gruppen går de många som skiter i lektionen. Vi skulle till exempel varit sju stycken på lektionen men vi var tre och en av oss kom försent. Det suger. Vi var en som sjöng (jag), en som spelade gitarr och en som spelade piano. Bajs. Vi gjorde iallafall det bästa av situationen. Vi sjöng Beatles - Drive my car.

Jag hade Arrangering och komposition efteråt. Det äger! Vi gör låtar! Förra gången gjorde vi en text utifrån lite random ord. Utvalda textrader: "I Fittja finns en trädgårg utan banan och majs. Du, jag och marmelad, Mohammed". (Gissa vilket ord jag la in! Svårt va?) Denna dag satte vi rytm och melodi på våra textrader. Det var awesome! Djävulsintervallet var såklart med XD (en tonföljd som inte fick spelas i kyrkan för att det låter så hemskt XD). Efter den roliga lektionen som bestod av många gapskratt blev det min individuella sånglektion! Awsm! Denna termin är ska vi sjunga många olika genrer. Just nu sjunger vi visor. Det är mysigt!

Jag fick en igår som var väldigt snabb. Mycket text att spotta ut. Inte min starka sida precis så jag failade ibland XD "När det blånar över tuvorna i de gråa, snygga duvorna"....... Riktig text "Över tuvorna OCH de gråa, SKYGGA duvorna". Oops liksom XD "De sova under grannarna om sommaren"......... Riktig text: "De sova under GRANARNA". "Min varför sover inte du?"......... Riktigt text: "Men varför, VARFÖR SOVER du?". Lite andra innebördet när man sjunger rätt, eller hur? Speciellt på den sista, som blev motsatsen!

På kvällen åkte jag till Dungen och vi spelade pingis. Jag var ASDÅLIG! Vi spelae rundpingis först. Då hade man tre försök innan man åkte ut. De två första omgångarna missade jag alla skott jag skjöt. DÅLIGT AV MIG! Sedan kom jag igång lite och till slut gick det GANSKA bra. När vi skulle åka hem SPRANG vi ned till stationen då vi insåg att bussen gick om en minut när vi tittade på klockan. Vi hann och åkte hem. Jag kom hem ordentligt och gick och lade mig på en gång typ. Jag glömde nog ställa klockan för jag vaknade en halvtimme efter jag hade börjat första lektionen. Eftersom jag bara hade två lektioner den dagen var det värdelöst att åka till skolan. Jag skulle ha hunnit vara med på en halvtimmes lektion om jag hade skyndat mig riktigt mycket. Jag är därför hemma idag. Detta var bara tillfälligt! Jag skulle inte få för mig att göra på detta sätt fler gånger för att det var skönt! Nej, jag kommer att komma ihåg att ställa klockan nästa gång. Var så säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0