Bäversafari med Fältbussen

Min familj hade beställt en bäversafari idag. Vi åkte med två guider och lite andra bävernyfikna människor till ett ställe en bit ifrån där jag bor. Man behöver inte åka så långt för att komma till stora fältåkrar och stora skogar. Vi gick ned till små dammar och tittade på gamla bäverbon och gamla halvgnagda träd. Det var kul att se. Vi tittade på nygnagda träd också. Det var kul. Vi fikade i en slänt och satt alldeles tysta i en hel timme och tittade på en bäverbo. Kanske, om vi hade tur, skulle vi få syn på en bäver. Det var i en hästhage så vi fick hästbesök av nyfikna hästar. Det sabbade vårat bäverletande så vi såg inga bävrar men kul var det iallafall. Vi fick inte röra oss och inte prata på hela timmen. Hästarna kom jättenära. En häst nosade pappa i nacken XD Samma häst sträckte sig efter en banan som en liten pojke åt. Då flyttade vi på oss. Det var kul XD Hästen åt upp hela bananskalet. När vi gick ut ur hagen ramlade pappa och rullade runt i gräset. Jag och syster DOG! Vi fick inte skratta eftersom vi kunde skrämma iväg bävern så det var outhärdigt XD

Vi fick ju tyvärr inte syn på någon bäver men jag såg något som rörde sig i vattnet och kikade i en kikare jättelänge och trodde att det var en bäver. Efter säkert en kvart insåg jag att det var en and. HAHA! Fail. Vi hade det trevligt iallafall. Visst smakar smörgåsar extra gott när man äter dem ute? Vi var hemma strax före 20:00. Vi tittade på Ensam mamma söker och jag åt Ben & Jerry´s Cookie Dough och åt Marabou mjölkchoklad. Yummie! Nu ska jag lägga mig alldeles strax. Imorgon är det dags för skola igen. Den här veckan har gått riktigt fort. FÖR fort! Jag skulle gärna ha lov en vecka till. Minst.




Syster i gummistövlar


Bäverdamm




Bävergnag


SkogsElin på ett nedgnaget träd


Nu är det höst


Nåja.. en bäver såg jag iallafall =)


Nyfiken häst!


Två hästar till


Här, där jag satt när jag tog bilden, satt jag i en timme utan att röra mig


Våra hästkompisar!
Där satt vi innan de kom

Jag känner mig förresten lite sjuk. Är det bara för att jag vet att det är skolan imorgon? Kanske. Jag är iallafall hes och har ont i halsen stundtals. Näsan rinner också. Det är ju höst nu. Då är det många som är förkylda.

Ingen kommer undan höstförkylningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0