Man måste ju stå stadigt på marken

Jag är lång. När man är 185 cm lång, som jag råkar vara, så krävs det en viss skostorlek. Det måste ju se proportionerligt ut och man måste som sagt kunde stå stadigt. Det vore ju inte roligt om det svajade där uppe. Man måste ha en stadig grund. Eftersom jag är ovanligt lång, för att vara flicka, har jag också ovanligt stora fötter. Sådär stora att man inte kan köpa skor i vanliga butiker. Sådär stora att man måste köpa skor på killavdelningen. Så stora att jag måste handla i en specialaffär inne i stan om jag hade tänkt mig ett par skor som mest ses på flickor. Dessa skor, ska jag säga er, kostar 1000 kronor mer! Bara för att man har stora fötter! Det behövs knappast material som kostar 1000 kronor bara för att man gör en sko två storlekar större! Det är riktigt jobbigt.

Jag älskar skor. Det är lätt att prova dem. Det vill säga när jag är i en specialaffär. Det är inte kul att prova när alla är för små. I specialaffärerna måste man ibland fråga efter en storlek MINDRE. Jisses. Det har jag inte behövs sedan tredje klass. Idag spanade jag in en tysk, ny skoaffär nära min skola. Jag tittade på vinterskor. Plötsligt såg jag något uppseendeväckande. Jag såg damvinterstövlar i storlek 44. STORLEK 44! Det är ju jättestort. Jag nöp mig i armen för att se om jag drömde. Det gjorde jag inte. Jag letade vidare och hittade många par i jättestora storlekar. Jag hittade ett par SNYGGA STÖVLAR i min storlek. Jag blev tårögd. Det var lycka. Jag har alltid velat haft snygga stövlar, men alla har alltid varit för små. De kostade inte 1000 kronor mer än vanliga skor heller. Det var underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0