Ledarskolelägret 2009 Sörgården Steg 2

Jag och Marcus satt och dansade på bussen på väg dit. Vi var väldigt hyper. Förut brukade det ta max 90 minuter att åka till Sörgården. Nu tog det två timmar. Vi var väldigt många iår. Alldeles för många egentligen men vi delade osjälviskt på rummen. Jag sov med Marie, Sandra, Daniella och Hanna. Eller ja.. sov och sov. Vi gjorde allt man skulle och sedan såg jag, Daniella, Marie och Felix på en skräckfilm. A Nightmare on Elm Street, hette den om jag inte minns fel. Den var läskig! Riktigt bra faktiskt. Det blev bara värre när annat folk sprang på taket utanför vårat fönster. Många ryck blev det XD Synd bara att alla gick in i rummet och skulle hämta massa saker när det var som mest spännande. Mycket synd. Värd att se filmen iallafall. Den är ganska gammal. Typ 70-talet? Jag vet inte.

Sedan såg vi på Collage Road Trip, eller vad den hette. Den var ganska obra faktiskt men dög ändå. Lite överdriven och lite för lite Elinhumor man ibland flabbade man som en åsna ändå. Efter att ha sett den filmen pratade vi massor med alla andra. Vi drog massa roliga historier och berättade massa spökhistorier. Daniella vågade inte gå på toa själv sen HAHA! Sedan sminkade sig Daniella helt crazy och slängde in henne i rum där folk sov. Vissa blev SKITRÄDDA! Det var kul. Jag skulle också blivit sjukt rädd med tanke på hur hon såg ut. Vissa blev sura men de flesta tog det bra. En tjej blev skrämd tre gånger i rad och trodde att det var en dröm hon aldrig vaknade upp ur. HAHA! Stackarn, men hon skrattade bara efteråt som tur var.

Jag och Marie lade oss klockan 06:12 ganska precis exakt. De flesta hade lagt sig då redan. Människorna som dygnade störde oss under våra två sovtimmar. De spelade musik vägg i vägg med oss och pratade och skrattade högt. Jag var faktiskt inte trött men jag kände ändå att det var bra att sova några timmar. Runt sju kom det in någon och började snacka något om vi hade tappat bort ett örhänge. LOL! Klockan sju på morgonen? Kan det inte vänta tills vi vaknar liksom? Sedan kom samma person in klockan åtta och sade att vi skulle vakna nu. Ändå var det väckning halv nio typ. Majs. Vill folk bara vara onda? Jag var iallafall inte trött när jag vaknade. Det var först efter frukosten som all energi rann ur mig. När vi hade utbildninglektion låg jag typ i mitt eget knä och sov nästan. Jag hörde vissa ord och om någon väckte min uppmärksamhet lyssnade jag, men annars inte.

Vi åt lunch. Jag tryckte i mig SJUUKT mycket mat. Jag älskar potatisgratäng så jag pressade och ville äta mer för att det var så gott. Efterrätten då? GLASS MED VARM HEMMAGJORD CHOKLADSÅS. Jag öste på med väldigt mycket. Iochmed att chokladsåsen var varm så smälte glassen väldigt fort. Min glass omvandlades från fast till flytande form innan jag hunnit äta halva. När jag var klar var jag kladdig överallt. Vi gick ut och lekte lekar. Bland annat Speeddating med varandra. Det var kul! Efter lekarna packade vi ihop våra saker och gjorde iordning rummen. Sedan fikade vi och sedan kom bussen. Vi hoppade in och åkte. På bussen såg vi Mr Beans Semester. Jag somnade. Jag försökte hålla ögonen öppna för jag ville se den filmen men det gick inte. Jag somnade och sov i stort sätt hela resan hem. Sedan fick jag gå hem från centrum. Inget speciellt har hänt sedan dess. Kan bara tillägga GRATTIS SANDRA PÅ 16ÅRDDAGEN! =D <3 Vi sjöng för henne vid tolvslaget och vid frukostbordet. Det var skoj! Jag gillar gratulationssånger.


Hanna och Marcus =)


Sandra, Hanna och Marcus =D


Marie tar kort genom fönstret


Vår lite speciella balkong


Något kort var tydligen roligt, tyckte Daniella 


Grr


Någon fotade mig
när jag gick in genom dörren


Folk




Marie är lakanspöke =D


Sandra i sin säng


Elin och Sandra i Sandras och Maries säng


Marcus och mina ben


Daniella såg ut såhär när hon skrämde folk


Felix och Marie
. Tyckte att bilden var lite rolig


Grattis på födelsedagen igen Sandra =D <3


Min frukost


Hannas glass
som smälter iväg pga den varma såsen


Elin, Sandra och Daniella =)


Det blev lövkrig


Det blev fina höstbilder


Sandra som lövdränker sig själv blir ett bra avslut =)


Kommentarer
Postat av: sandra

haha åh :D tack så mycket :)<3 jag lånar bilder från dig, om det är okej, annars får du säga till :) jag länkar till sig också! :)



p.s skicka fler bilder sen (A)

2009-10-11 @ 03:29:22
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0