Jag svalde mitt lypsyl igår

Nu är det sådan där jobbigt tid på året. Sådan tid som det blir på hösten och våren. Det eviga problemet. Vinterjackan eller vårjackan? Det är ett jobbigt beslut. I måndags och tisdags hade jag min vårjacka och jag trodde att jag skulle frysa armarna av mig på vägen hem (väldigt osmart att ta vårjackan på tiddagen också när det dessutom var KALLARE än på måndagen....) Resten av veckan har jag tagit min vinterjacka. Det blir så väldigt varmt på tuben. När jag gick hem idag var det också för varmt. För varmt för vinterjacka, för kallt för vårjacka. JAg vet att det är ett i-landsproblem, men många utav de problemen vi har är faktiskt sådana. Även fast det är jättetöntiga problem så är det ju ändå problem, eller hur? Jag har nu inte bloggat ordentligt på många dagar. Det är mycket jag vill skriva ned här men det är svårt att komma ihåg allt. Det kommer bli lite konstig ordning på saker och ting känns det som. Igår var jag hos Björn och tittade på Sverige-Albanienmatchen. Det gick ju bra. Synd att Malta failade. Det var iallafall skönt att avsluta med en seger (om jag är intresserad av fotboll plötsligt? Nejdu, det var den enda match jag sett detta år).

Magdalena är i Italiten nu, den fuskisen! Hon åkte dit på måndagmorgon. Hon sov inte natten mellan sön-mån. Klockan tio smög jag ut genom fönstret och gick hem till henne. HAHA! Typ första gången jag smyger ut? Vi skrattade till klockan 1. Då drog jag hem igen. Imorgon ska jag till Nationalmuseet kom jag precis på! Damn it! Jag hittar nog inte. Bäst att jga söker på sl.se. Hoppas att det bara finns ett Nationalmuseum i Stockholm. Annars har jag problem. Jag glömde kontrollera hur jag åker dit. Är inte säker på tiden heller. Varför är jag så klantig? Hoppas att det löser sig. (Byter ämne igen). Jag ska sjunga Nothing else matters på min sånglektion! NAJS! Vi sjunger även Livin on a prayer på ensemblen! TOPPEN! Jag plankade en del av pianoversionen av Utan dina andetag med Axel Åkerlund på ArrKomplektionen. Jag ÄLSKAR den lektionen! Det är så inspirerande. För vissa. JAg plankar ju bara. Min inspiration kommer såsmåningom hoppas jag.

Jag går nu gitarrnybörjarkurs! FETT COOLT! Jag har lärt mig spela plocket på Stand by me, bland annat. Det går faktiskt bra, tycker jag. Jag kämpar på. Jag hoppas verkligen att jag kan bli en gitarrgud XD Om jag riktigt övar ordenligt ska det säkert gå bra. Synd bara att jag har tusen läxor. Jag ska hålla ett tal om en bild på måndag. JOBBIGT! I ettan var musikämnena bara roliga. Nu får man massa massa läxor hela tiden. Det är tufft, men det går. Jag missade min historielektion denna torsdag också, för att jag sov för länge. Var ska jag ta mig till egentligen? Nu kommer jag inte ihåg något med som har hänt. Precis innan jag somnar kommer jag bah: "NEEEJ! JAG GLÖMDE SKRIVA DET DÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!" Aja. Whatever. God natt finisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0