Jag gråter av att se andra gråta

Jag hade sovit 14 timmar i streck natten/dagen till söndag. Jag var helt utsoven. Igårkväll lade jag mig klockan 12 och var väldigt pigg. Det är förståeligt. Jag somnade iallafall såsmåningom och vaknade och var helt säker på att klockan skulle ringa när som helst. Det gick ett tag och den ringde inte. Jag var tvungen att se vad klockan var och då var den 03:24 istället för 08:00. Jahapp. Jag var jättepigg så jag skuttade upp en stund. Runt klockan fem blev det tråkigt och eftersom jag älskar att sova gick jag och lade mig igen. Sedan ringde klockan åtta och jag var jättetrött. HAHA! Så typiskt. Jag kom iallafall upp och tog med mig min gitarr till skolan. Det är för att jag har gitarrlektion imorgon. Bäst att ta med den på en gång så att jag inte glömmer den morgonen därpå, tänkte jag. Jag kände mig fett cool när jag åkte tunnelbana med min älskade och oanvända gitarr.

Jag upptäckte något VÄLDIGT opraktiskt. Gitarren fick inte plats i mitt skåp. Är inte det väldigt dåligt? Jag går på ett estetiskt gymnasium föfaen! Då borde väl ändå en gitarr få plats? Det var precis så att det inte gick att stänga. Jag fick ställa in den i ett av lärarrummen istället. Jag hade historieläxförhör idag. Tydligen heter det inte prov längre. Jag visste inte att vi hade det förrän imorse men det gick bra. Jag svarade på allt utom en fråga. Dock tänker jag inte säga hur många det var jag svarade på. Det får mig inte att låta lika duktig. Hähä. Inte så mycket mer intressant hände idag. Jag mötte en teaterelev med en tandborste i munnen. Det var ju lite speciellt men också det mest konstiga som hände. Lame. Jag åkte hem med Miranda. Våra vägar skildes åt och jag sprang hem och åt fort.

Sedan bar det av till kören <3 Vi satt i en ring och pratade om musikalen. Det var jättemysigt. Sedan blev det hemskt. Vår älskade körledare SKA SLUTA! D: Han lämnar oss. ÄLSKADE BJÖRN! Alla grät. Det blev så känslomässigt och personligt. Tusen kramar och tusen tårar. Alla älskar Björn. Han är en sån där person som man inte kan låta bli att tycka om. En sån där som man själv önskar att man var lite mer som. Vi älskar dig, Björn. Lova att du kommer och tittar på våra framtida föreställningar. Han lovade. Det gjorde han faktiskt. Han ville inte lämna oss egentligen. Han ville vara kvar. Tyvärr gick inte det av onämnbara anledningar. Fan också. Vi vill ha dig, Björn! Det har varit bestämt att han ska sluta sen jul, men han sade det inte förrän nu. Han sade det idag och lämnade oss idag. Det var hemskt. Jag förstår ändå varför han inte sade det tidigare. Det hade också varit jobbigt. Farväl Björn.

Vi övade iallafall lite inför den stora Carmina Burana-konserten i november. 200 sångare och 100 i orkestern. Maffigt! Vi har även en föreställning med Tripple & Touch 24 oktober i Konserthuset. Det blir också najs. Kom och titta, vettja! Sedan den 7 december (tror jag) har vi julkonserter. Alltså har vi föreställningar alla månader året ut. I september hade vi ju Motownmusikalen. Vi är en väldigt aktiv kör. Dessutom är det uppspel i skolan på fredag. Dock bara för varandra i klassen, men ändå. Elin får stå mycket på scen =D Jag kom hem och åt en STOR tallrik med jordgubbsfil och Crunchy. Sedan åt jag en fjärdedel av en honungsmelon. Nu ska jag sova hade jag tänkt. Hoppas inte att jag vaknar halv fyra inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0