Svante är en bra kille

Idag var jag på Nationalmuseet! Jag höll på att missa t-banan som jag bestämt mig för att ta tillsammans med Natalie och Miranda men eftersom en buss, och jag hann springa till stationen innan den hann åka förbi så hann jag. Vi åkte in till Centralen och visste inte säkert var Nationalmuseet låg. Bara att det låg i närheten av Kungliga Operan och Grand Hotell. Vi gick runt lite grann på känsla och sedan frågade vi en snubbe som såg väldigt Östermalmsk ut.

Natalie: Ursäkta, var ligger Kunliga Operan?
Elin: Eh, varför frågar vi inte efter...
Miranda: Nej, Grand hotel! Vet du var det ligger?
Elin: Eller Nationalmuseet?

Bra att någon är den smarta (ja, det var jag). Vi kom lite sent men eftersom min klass är som den är så kom vi verkligen inte sist. Det löste sig bra. Guiden pratade om massa tavlor från 1800-talet. Faktiskt roligare än jag trodde att det skulle vara. Tavlorna var faktiskt fina och fascinerande! Dock bryr jag mig inte om ifall ljuset kommer ifrån vänster eller höger. Bara det ser fint ut liksom. Efter guidningen på en timme åkte jag hem. Jag har inga eftermiddagslektioner på fredagar ju. Jag åkte hem och sov! Jag satte klockan på 15:15 och sov fram till 15:45. Då blev det bråttom! Min buss gick 16:20. Jag hoppade upp och packade min saker. Eftersom jag går på Idrott och Hälsa B så måste skulle jag gå på ett idrottspass den här veckan. Eftersom jag är lite efterbliven insåg jag det igår och då var det enda passet jag kunde ta klockan 17:00 på en fredag. Inte så härlig tid men jag hade inget bättre för mig.

Jag gick på Spinning! Man tränar på en motionscykel. Jag trampade 75 minuter i streck på den där cykeln! Stackars min rumpa. Det var sjuuuuuuukt jobbigt. Jag var trött efter uppvärmningen bara. Det var längesedan jag svettades så mycket, om jag ens har svettats så mycket någonsin.. aja, det spelar ingen roll. Jag kommer ha träningsvärk utan dess like imorgon, ska jag säga er. Ändå gjorde jag inte alla övningar man skulle. Det var ju första gången jag testade spinning. Man har inte så höga krav på sig själv då, förstår ni. Jag kom hem, åt av mammas godis och tittade på Idol. Det är faktiskt första gången jag tittar på Idolfinalerna iår! Jag är riktigt chockad. Jag hittade iallafall min favorit. HOCKER THE ROCKER! Nicklas =D Jag kallar honom Svante, för det skulle passa honom. Lilla finis Svante. Han är en sån där bra kille. En riktig Elinkille XD Självklart hängde han löst bara för att jag hejade på honom D: Jag skulle blivit väldigt ledsen om han åkte ut. Bara för att jag hade en favorit liksom, men han blev kvar vilket var härligt!

Jag provade två nya Marabousorter idag. Något med Raspberry och någon annan med Toffee. Nja.. orginalet är BÄST! <3 Jag skulle verkligen vilja besöka fabriken i Upplands Väsby. Tyvärr hittar jag ingen hemsida man kan kolla det på. Jag kommer inte att få sova denna helg, buhu! Det blir fullt upp från dag till kväll. Snipp snapp snut så var blogginlägget slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0