Årets längsta dag blev väldigt lång

Jag började dagen med att inte ställa om klockan. Alltså gick jag upp sju istället för åtta. Tog bussen klockan åtta istället för nio och var vid kyrkan, redo för söndagsskola klockan nio istället för tio. Jag blev väldigt förvånad över att ingen var där. Efter en halvtimmes irriterad väntan insåg jag mitt misstag. Fail på mig. Nu skrattar jag bara åt det iallafall. Lite synd bara att jag missade en timmes sovmorgon. Nåväl. Mamma hämtade mig efteråt sen och vi åkte och handlade. Eftersom båda var väldigt hungriga blev det mycket mat. Det brukar bli så. Det blev framför allt mycket fikabröd också, men det går ju alltid åt.

Jag har städat mitt rum idag. Nu är det hyfsat rent och nybäddat tillochmed. Dock inte damsugat under sängen. Man kan inte begära för mycket. Den senaste halvtimmes har jag jagat nattfjärilar med damsugaren. Sedan har jag tänt massa ljus och suttit mig i min nedklottrade soffa och tänkt en massa. Det har varit nyttigt. Medan jag städade hittade jag tolv H&Mpåsar utspridda i mitt rum. HAHA! INte konstigt att mina pengar försvinner så fort. Dagen har varit väldigt lång! Jag har länge trott att klockan varit mer än den var. Jag behöver verkligen sova nu. Därför ska jag avsluta. Idag har Inga och Ingalill namnsdag, men bara i fyra minuter till. Då vet ni det. Konserten igår var förresten väldigt rolig. Vi var 450 sångare i konserthuset. Afrikanska sånger (som vi sjöng där) tär väldigt mycket på ens röst. Jag trodde att jag skulle vara hes idag men jag återhämtar mig snabbt. På vägen hem sjöng jag och Magda stämmor på tunnelbanan. Det var roligt. Adjö kära vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0