Jag trodde att Matrix-Neo flög genom fönster

Min bloggork är slut. Jag känner bara att det är jobbigt att skriva. Jag tror att den känslan försvinner snart dock. Kanske beror det på att jag inte har någon kontroll över mitt liv för tillfället. Jag har tusen rester och kommer försent nästan varje dag. Mitt rum är kaos och jag är pank. Det är väl det jag kan nämna. Jag vet inte när jag skrev sist. Det var längesen. Jag orkar inte tänka på vad jag har gjort. Säkert inget viktigt. Jag har bara slösat bort mina värdefulla tonåringsveckor. Idag kom jag iallafall i tid till skolan. Det var andra gången den här veckan. Illa. Jag måste verkligen skärpa mig (det sade jag förra veckan också...). På första lektionen, engelska, gjorde jag ingenting som jag skulle. Jag fick tag på en dator och gjorde massor av saker jag inte borde. Andra lektionen höll jag på att somna. Det kom skådespelare och pratade om pjäsen vi skulle se ikväll. Det var tråkigt. Sedan åt jag lunch, som faktiskt var god. Det var pitabröd eller vad det heter. Lunchen gav mig energi.

På min tre långa håltimmar arbetade jag faktiskt väldigt effektivt. Jag gjorde en uppgift som skulle lämnats in för två veckor sedan och gjorde en annan uppgift som har hängt över mig länge. Jag blev dock inte klar men jag är en god bit på väg. Det känns skönt. Det är dock mycket kvar. Hur ska jag palla? Ska jag behöva sitta med läxor på tolvslaget? Det återstår att se. Det enda som det pratades om i skolan idag var svinisen och dess vaccin. Varför? Vi fick vaccinera oss om vi ville idag. Jag gjorde det. Först var det lååång kö så jag väntade lite men såsmåningom ställde jag mig i kön och fick min spruta. Jag är vänsterhänt men tog sprutan i vänster. Inte så smart kanske. Det gör faktiskt väldigt ont. Jag valde ändå vänster eftersom jag sover på höger sida. Nu vet ni det.

Medan sköterskan sprutade lite svin i mig fick jag sms. Dramatiskt. Magdalena var framme vid min skola! WIHO! Jag tyckte att jag var rolig och gick baklänges ut från vaccinrummet. Jag frågade hur många som hade gjorde det men jag var tydligen den första. Konstigt. Det var ju så upplagt!? Magdalenameddevackrabena joinade mig i skolan på en del av mina håltimmar eftersom hon slutade så tidigt =D Det var trevligt! Vi spelade piano och sådär. Under lektionen gick hon runt i centrumet. Jag ville inte ha med henne på lektionen faktiskt. Vi spelar teater ibland på den lektionen. Om hon hade varit med hade jag inte kunnat koncentrera mig XD men vi spelade inte teater. Vi gick bara ned till datasalen och skrev om en påhittad person.

Efter min sista lektion satt jag och Magda och spelade lite gitarr i korridoren en stund. Sedan gick vi till Monki och Magda köpte en kjol. Sedan åkte vi hem till mig och Magda lånade mitt Singstar och Buzz. Det ska det spelas på imorgon. Magdalena ska nämligen fira sin födelsedag då! Najs. Sedan gick Magda hem och jag hade värsta beslutsångesten. Som jag nämnde tidigare skulle vi gå på en teaterföreställning på kvällen idag. Den var obligatorisk. Jag var helt slut och övervägde att säga att jag blev väldigt sjuk av vaccinet. Då fick jag ett sms om vilken tunnelbana Natalie tog. Då blev jag sur och tyckte jättesynd om mig som inte hann äta middag och fick springa i regnet enda ned till tunnelbanan. Dessutom missade jag den och fick åka själv till Slussen. Där väntade Natalie. Vi väntade sedan på Zamina och kom typ fem minuter sent till teatern. Vi var iallafall där. Det var fyra stycken där från klassen HAHA! Fail. Jag kunde ha missat den! Varför gjorde jag inte det? Kan jag inte lära mig när man ska skita i saker och inte?

Teatern var jättekonstig! Den handlade inte om något. Det var ingen början, ingen mitten och inget slut. Jag såg ännu en naken man och fick kasta tomater på toalettstolar. Publiken skulle tydligen vara delaktig. Man kunde flytta på sig lite som man ville. Överallt händer det något. Man visste inte riktigt vart man skulle titta. Jag förstår inte riktigt sådan teater. Jag orkade heller inte försöka, men kasta tomater var kul iallafall. Jag tycker inte om tomater. När jag och Natalie åkte hem var det fullt på tuben. Det är jobbigt. Jag kom iallafall hem tryckt även fast jag fick gå ifrån centrum. Usch! men aja... Jag kom hem och upptäckte den öppnade godispåsen mitt på bordet. Vips, så var jag inte hungrig längre. Jag åt godis och massa massa massa efterlängtad choklad och drack läsk. Yummie! Matrix gick på tv. Jag hade inte sett den. Alla pratade om Matrix ett tag. Hur han snubben kraschade igenom fönsterrutor. Det är typ det jag har hört. Dock kraschade han aldig genom någon fönsterruta, men filmen var faktiskt bra ändå. Jag gillade den. Kanske kraschar han fönsterrutor i uppföljarna.

Nu ska jag sova. Jag kan sova länge imorgon. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0