Gratis genrep av Bröderna Lejonhjärta

I torsdags hade vi uppträdande för varandra i klassen. Vi spelade upp de låtar som vi ska uppträda med på måndag. Det var kul. Jag brukar alltid komma försent till första lektionen som är historia. Idag var jag i tid på morgonen och väldigt stolt över det. Självklart var tunnelbanan helt försenad och jobbig. Det är helt enkelt inte meningen att jag ska komma i tid på torsdagar. Så är det bara. Jag hade matteprov på lektionen efter historian. Det gick ganska bra men jag kunde bara lösa en VG-uppgift. Man behövde lösa två för att få VG. Typiskt. Jag hade utveckligssamtal också. Det gick bra. Min mentor är stolt över mig. Mamma och pappa är också stolta över mig. Det är ju trevligt. Jag har dock IG-varning i engelska men mamma nämnde det knappt utan pratade på om hur BRA jag är. Det är ovanligt att hon fokuserar på det bra när man åker hem från utveckligssamtalet. Vi var i centrum en stund och köpte byxor till mamma, haha. Mamma köpte även två julklappar till mig.

Elin: "Ååååh! DET HÄR VILL JAG HA!"
Mamma: "Då får du det i juklapp"
Spännande värre.

I fredags var jag på genrep av Bröderna Lejonhjärta på Stadsteatern i stan. Egentligen var det ettorna som gick biljetter men det blev en massa över så resten av skolan fick också skriva upp sig på listan. Det blev så mycket över att man tillochmed fick ta med sig någon utomstående. Jag fick en extra biljett. Jag funderade länge på vem jag skulle ta med mig. Tillslut blev det Erika. Jag känner två Erika och den här Erikan har jag inte träffat sen före sommarlovet. Det är väldigt lång tid. Vi hade mycket att ta igen. Vi träffades två timmar före pjäsen började. Vi åt på Donken och tittade runt på BR leksaker. Mycket trevligt. Teatern var bra! Bröderna Lejonhjärta är ju så underbart söt. Han som spelade Skorpan var sååå snygg. Det gjorde ju inte saken värre precis.

Jag har sett hela Mysteriet på Greveholm-julkalendern! Den har jag inte sett sen jag sen 1996. Där lät jag gammal. Jag hade en bild av hur det skulle vara. Bilden ändrades ganska mycket med den julkalendern är ändå den bästa någonsin. "Hello, my name is Ajvar" HAHA! Ehm ja. Nu ska jag borsta tänderna och andra bra saker. Det är en dag imorgon också.


Kommentarer
Postat av: ika

Heeeej sööööötas! vi får ses igen <3 miss u <3

2009-12-17 @ 23:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0