ES2M LIVE på Soppteatern

Idag började jag halv tre. Det var najs. Jag gick upp halv elva och gjorde mig iordning. Jag hade gott om tid på mig. Tjugo över två var jag framme vid Kulturhuset. Då blev jag stoppad av en Amnestykvinna som skulle få mig att skriva på ett papper. Tur att Natalie och Jim tog mig ur knipan och tur att jag inte är arton än. När vi kom in på Soppan fick vi vänta typ jättelänge. Värt att komma i tid liksom..? Sedan var det soundcheck. Jag behövde inte sjunga själv utan musik, som vissa andra behövde göra. Tur det. Sedan repade vi lite. Vi spelade inte ens hela låtarna. Det var synd och det gjorde mig nervös. Efter våra rep var det dags för typ mat. Jag och Jessica gick till Burger King och gjorde en Take away. Sedan gick vi tillbaka och åt.

Natalie ville ha sällskap i jakt efter en mikrovågsugn till sin pan Pizza så jag följde med. Utan skor och med en fryst pan pizza i handen sprang vi runt och letade i hela Kulturhuset. Vi hittade en liten minirestaurang som vi såg hade micro. Då stod det tydligen en micro precis bakom oss. HAHA! Först fick vi inte igång den men sedan gick det. När vi sprang tillbaka, utan skor och med en uppvärmd pan pizza i handen försökte vi komma in. Dörren var låst! Vi bankade på hur mycket som helst men eftersom den kära klassen jamade därinne hörde ingen oss. Vakten vägrade öppna. Vi fick ta utevägen! Kallt och blött var det D:

När vi kom tillbaka hade mina pommes blivit helt kalla så jag fick slänga dem. Alla gjorde sig iordning och sjöng upp inne på damtoan. Tur att speglarna är stora därinne XD Vi sjöng allt möjligt! Det var najs. Min grupp skulle uppträda SIST! Det var inte najs. Jag ville göra det fort så att det var överstökat. När man är sist ser man hur bra det går för alla andra och måste leva upp till det. JOBBIGT! men det gick faktiskt bra. Jag var inte nervös alls. "Det var på tiden", tänkte jag bara. Det gick ganska bra. Jag sjöng en vers på alla tre låtarna. Jennifers mamma filmade med min kamera. Min familj är så low-tech nämligen.  Jag glömde min påse först och kom på det precis när jag skulle gå på tunnelbanan. Jag sprang tillbaka och då var det låst! Jonathan hade glömt sin gitarr och hade nummer till en lärare så det löste sig tillslut.

Jag åkte hem och åt en banan. Sedan åkte mamma och jag till skolan och lastade ut saker. Alla intrument skulle tillbaka in i musiksalarna och vi elever fick hjälpa till. Mamma hjälpte också till. Det gick väldigt fort. Jag och mamma och hem och syster hade gjort pannkakor. MUMS! Jag åt tills min magsäck var på gränsen att sprängas. Nu ska jag sova så fort jag lagt in bilderna. Det blev inte mycket bilder. Bara när de andra uppträdde typ.


Jennifer och Josefin spelade Thinking of You - Katy Perry


Dessa spelade Abra Kadabra, Have love will travel och Knock on Wood


Hey Joe, Purple Rain och Born to be Wild


Min ensemble


Jag är den där lysande saken


Lite dålig skärpa men där har vi det!
Låtarna och lite namn

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Det vet jag inte än. Men jag insåg i samma stund som jag skrev det sista gången att ifall jag någonsin kommer att uppleva det så kommer jag ha motarbetat mig själv. För ifall jag bestämmer mig för att inte tro på kärlek kommer jag ångra mig senare. Nästan helt säker på att det blir imorgon eller senast på Måndag.

2009-11-20 @ 23:59:30
URL: http://lilatofflor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0