Slicka cola från byxorna

Värd dag. Först sov jag. Klockan var på sju. Sedan sov jag. Klockan blev åtta. Sedan sova jag. Klockan blev nio. Pappa knackade på dörren och sade att han skulle besikta bilen i närheten av min skola. Han undrade om jag ville ha skjuts. Tackar man nej eller? Knappast. Tanken var att jag skulle vara i skolan klockan nio idag för att öva på STOMP till föreställningen på kvällen. Det var öppen workshop så man fick ingen frånvaro ehheheheh! Förresten kom jag näst först i min grupp. Tur att jag inte var där klockan nio. Hade bara fått vänta. Nu fick jag sova ut, men vi blev tyvärr inte klara med vårat nummer. Det blev mycket prat och konstigheter istället för aktivt rytmsökande (hej konstiga formuleringar). Till exempel så hällde Camilo ut gem ur en burk två gånger. Först hade vi äntligen samlat ihop alla och så gör han exakt samma sak som fick dem att falla utspritt över golvet från början. Dags att plocka igen. Nåja...

När vi i gruppen kom fram till att vi inte skulle kunna göra klart vårt nummer till redovisningen halv elva sade lärarna att vi skulle få IG på uppgiften. Hej panik. Vi satte snabbt ihop två rytmer som blev helt failichous när vi visade på redovisningen. Alla andra redovisningar var iallafall awesome. Ibland kan min klass åstakomma något ändå. Synd bara att jag alltid hamnar i gruppen som inte lyckas. Det handlar inte om personerna. Det är bara min otur. Nåja. Jag är lycklig anyway. Efter redovisningarna åt vi fisk och sedan var det nationella prov i matte. Gflkdjgd... Nu kommer ni bli chockade. Det blev jag iallafall.

Jag kan helt ärligt säga att det aldrig gått bättre på ett prov någonsin. Tänk att det provet skulle vara just matte! Matematik! Jag var inte speciellt förberedd men inte så nervös heller. Jag svarade på alla frågor. Jag gissade aldrig. Jag räknade smart och kontrollräknade ordentligt på alla uppgifter. FETT BRA JAG ÄR! Har säkert något fel ändå eftersom man inte kan ha alla rätt på ett matteprov. Speciellt inte jag. Tror ändå att jag får MVG på provet. Jag tror jag. Det borde jag få. Måste få. Jag ägde fan...

Efter matteprovet försökte min grupp åstakomma något från två till fyra. 14:00 - 16:00. Nada. Vi trummade lite grann men kom inte fram till något vettigt. Typiskt. Vi snackade med lärararna och om vi får IG på en uppgift finns det ingen chans att få MVG. Typiskt. De sa att man kan göra varsin stompgrej ifall det känns lättare. Vi kanske testar det istället. Min klass är knäpp. Kevin som spillde coca cola över Marcus byxor och slickade upp det från byxorna! HAHA! Jävla esteter.

Sedan var det föreställning för dom som var klara. Det var tänkt att det skulle vara tre föreställningar. Det blev bara en. HAH! och det var inte ens fullsatt. Det var fler platser lediga än upptagna XD Nåja.. jag tycker iallafall att min klass var duktig. Inte deras fel att ingen orkade komma. Efter föreställningen åkte jag hemsi. När jag kom hem åt jag spagetti och sedan läste jag Harry Potter och dödsrelikerna. Grym bok! Har inte läst den än. Köpte den före längesen men pallade inte läsa då.

Kommentarer
Postat av: Emma Inga-Maj Johansson

Tack så mycket, ser att du ändrat din lite också :) Fint med löv oså! ;)

2009-05-14 @ 08:19:38
URL: http://eimj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0