Misslyckad pulkaåkning nummer 2

Eftersom den jävla snön ändå ligger vit där på marken tänkte syster och jag att det var dags för att försöka oss på en pulkaåkning IGEN i hopp om att det skulle gå bättre den här gången. Nu tog vi inte den långa och obranta backen. Vi kände att det kanske krävdes något brantare för att vi skulle röra oss framåt. Vi valde en störtbacke. En lång backe som ändå var brant. Väldigt brant. Nu skulle det minsann kittla i magen. Vi gick hela långa vägen (och ja, det är en bit) med varsin pulka denna gång. Vi kämpade oss upp för den extremt branta och långa backen. Det kändes i vaderna när man äntligen var uppe. När man kom upp fick man ännu en bekräftelse på att backen var brant och lång. Jag övervägde ett tag att inte åka hela backen men ändrade mig sedan. Klart att man ska åka hela backen! Är jag tant eller !? Nej. Jag åkte först. Det gick fort. Riktigt fort. Snön yrde runt mig. Mitt i backen var det ett staket :S men då fick man svänga. Snö sprätte överallt. Jag blev helt vit och såg knappt något. HAHA! Det var ingen tvekan om att det kittlades i magen iallafall.

Sedan var det systers tur att åka. Efter bara typ fem meter (vilket kanske var en fjärdedel av den backen) kom ett gupp, eller egentligen en GROP och pulkan och hennes mössa flög och ett håll medans syster flög och åkte på mage ned i backen ungefär lika långt som hon hann åka med pulkan. Jag stod och skrattade där nere fram tills syster slutade skratta. Jag började gå upp och insåg ungefär halvvägs framme att hon blöder. Syster fick en FET FLÄSKLÄPP! HAHA! Hon råkade bita sig själv i läppen när hon landade. Hon hade också ont i ryggen. Om jag fattar det rätt VÄLDIGT ont i ryggen tillochmed. Det blev hennes första och sista åk denna gång. Stackars syster. Hon gick ner för resten av backen. Jag åkte typ tre gånger till och aktade mig noga för gropen. Även denna gång hade vi sönder en pulka. Den pulkan jag åkte på. Tänk så det kan gå. Sedan gick vi hem. När vi kom hem smörjde jag in syster med Aloe Vera. Vi hoppas verkligen att det blir bättre! Tänk om hon får en skada för livet för att hon åkte pulka en gång. Stackars stackars <3
HAHA förlåt (A) Min första misslyckade pulkaåkning går att läsa här :p
http://alfonx.blogg.se/2009/february/en-misslyckad-pulkakning-xd.html#comment


Måste skriva två saker som ni inte visste. Något som inte alls har med pulkaåkning att göra, men väldigt mycket med Coca cola att göra:
Utan färgämnen är Coca cola grönt!
Det finns bara två personer i världen som kan receptet till Coca cola!


Det ni! Grön cola? Ewww.... undrar vad det är som gör det grönt om det inte är färgämnen D:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0