Kanske världens onödigaste videoklipp, men jag gillar det

Jag och Emma kan komma på de mest konstiga sakerna. Vi funderade under mellanmålet om man kunde blåsa ut ljus om man blåste inåt, ni vet som norrlänningarna brukar göra när de säger ja XD Vi insåg att man inte känner att man blåser inåt förrän man typ nuddar munnen med handen. Varför är det så? Inte ens med vetenskapliga syster kunde få fram ett svar. Vi provade först att blåsa inåt tills vi blev blå i anstiktet men inget resultat. Lågan rörde sig inte ens. Då provade vi att blåsa genom ett sugrör men lågan kom upp i röret. Det brändes XD men lågan reagerade iallafall. Vi vågade inte prova sugrör igen även om det kanske skulle funkat. Då kom vi på det! En damsugare blåser inåt men det gör inget på lågan kommer upp i röret. Damsugaren känner ändå ingenting XD Jag filmade. Här är resultatet:



Underbart va!? Ingen rök eftersom röken åkte in i damsugaren. Ljuset släcktes fint! Tänk om man ska börja ta fram damsugaren varje gång man ska släcka ett ljus. HAHA :D Fast jag tror att jag hellre kör den vanliga blåsa utåt metoden eftersom som går på en sekund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0