Jag har varit hungrig hela dagen

Igår när jag skulle ha piano så var min lärare inte där! Hon var i skolan men inte på min lektion. Jag letade och frågade alla men ingen visste var hon var. Jag vet att jag skulle ha lektion idag. Jag övade iallafall på min läxa tills lektionen var slut. Då gick jag på teaterettornas teater. En föreställning var precis slut när jag gick in. Vem var på den föreställningen tro? Min pianolärare! Dålig stil. Ofta man går på teatern istället för att hålla i en lektion med anledningarna "Det kom ingen på lektionen före" och "Dom behövde ju lite publik". Det är antagligen bara på estetskolor sådant förekommer! Jag hade lektionen idag istället precis efter Dans och rytmik då vi bara hade betygssamtal. MVG kan jag säga. Det där var inte skryt! Skulle ha sagt även om jag fått IG förstår ni. Jag var den enda i gruppen som fick MVG. Det där var däremot skryt. Oops (A) Vad händer med mig egentligen ?

På pianot spelade jag upp mina små låtar. Det gick ganska bra men jag skakade jättemkt i händerna :S Lite fel här och där och så bad hon mig förbättra och prova igen men annars gick det väl bra. Jag fick dock en JÄTTESVÅR låt sen :O Månskenssonaten eller något. HUR MYCKET NOTER SOM HELST! Fick typ huvudvärk av att titta på den. När hon spelade skulle jag följa med i noterna. Fail.. tappade bort mig efter två takter. Hur ska detta gå? Vet inte ens om jag kommer orka ens försöka lära mig.

Ettornas teater igår var förresten awesome! Jag vill också spela teater. Valde scenisk gestaltning som andrahandsval i indivinuella valet. Igår teater och idag dans och sång av artisterna. Väldigt mycket spontana uppträdanden här och där nu. Det är skoj =D Artisterna var också awesome =D fast jag vill inte gå dans. Dans är inte min grej. Efter deras lilla föreställning snackade jag lite med folk och sen drog jag in i centrum utan anledning typ. Där träffade jag ÅSA! MAJGAD! ÅSA ÄLSKLING! Jag saknar alla er så mycket. Det var jättekul att träffa henne igen. Vi pratade bara en kortis eftersom hon skulle vidare. Jag åkte hem och myste lite.

Vid middagsbordet:
Elin: Heeeeeeeeeeeeeeeej systeeeeeeeeeeer! *stor kram*
Emma: Heeeeeeeeeeeej systeeeeeeeeeeeeer! *stor kram*
Pappa: Har ni inte hälsat på varandra idag?
Elin: Nej
Emma: Joho!
Elin: När då?
Emma: Kommer du inte ihåg när du sade "rumpa" och jag sade "prutt"?
Elin: Juusteee....

Sedan lärde jag mamma gör understreck (igen). Sedan satt jag här och var hungrig (igen). Det är jag nu också.
Pappas syn på noter:
Pappa: "Man trycker ner en knapp ganska länge och sedan släpper man en stund och trycker ner länge och sedan ska man byta knapp snabbt. Fast det beror ju på vad det står på dedär pappret.. eller trycker man ner en knapp för varje prick som finns?"

Hmm.. ska man skratta eller gråta?

Kommentarer
Postat av: Rebecca Utan RÄkor

Jag har bara spelat första satsen ur månskenssonaten. Vilken fick du? Haha. Inte alla väl? Tredje är ju dööösvår. Har försökt lite.

På söndag har jag uppspel av "alla turca" - mozart. Samt lie gitar och med stora stråk. Dör.

2009-06-06 @ 01:25:23
URL: http://alltutom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0