Stick in eller brinn!

Igår var jag inloggad på bloggen hela kvällen. Jag tryckte upp fönstret flera gånger men började aldrig skriva, trots att jag borde. Jag skriver nu istället. Jag sitter i skolan och har matematik egentligen men eftersom jag är klar så åkte jag hit en timme tidigare helt i onödan. Hurra! Sedan har jag en idrottslektion och därfefter datorkunskap som också innebär att jag inte kommer att ha något att göra. Vilka problem jag har då! "Oh nej, jag har inget att göra för jag har inga rester...." Eh... men jag kände för att klaga lite grann. Självklart är jag lycklig över att jag är restfri men ja... det är jobbigt att sitta och göra ingenting. Tur att spelet Rebubbled är AWESOME! Ny version av Bubble Trouble XD Jag kom till level 25 igår. Tror inte att jag kommer klara mig dit igen. Vi får se. Jag är en nörd men det gör inget när jag är restfri.

Igår hade jag en lektion och det var EOS redovisning i grupp. Man behövde bara visa sin sak och titta på alla andras. Det var trevligt! Det gick bra för oss också tycker jag. Vi har lite koriografier och vacker musik. En osedvanligt lång dvärg som dansade robotdans och spelade piano. Det var roligt fast vi får nog inte bra betyg XD Iallafall över godkänt. Lätt.

"En osedvanligt lång dvärg dansar där uppe
Klarvaket är huset fast klockan är tolv
Då slår han sig plötsligt
mot mitt tak som är hans golv
Hoppas det gjorde JÄVLIGT ont"
Mmmmm, vacker dikt omskriven av grupp 4 =)

Det var sista ensemblelektionen förra veckan. Lite sorgligt fast jag fick ju sluta typ halv elva. Vädret var ju så underbart också! För första gången i livet har jag upplevt stark värme på tunnelbana ifrån solen istället för trängsel. Det är något nytt verkligen. Iallafall så gick jag hem och gick ut och solade nästan på en gång men solade inte så länge. När jag gick ut var det 28 grader ute och ingen vind. MAJGAD! Det var helt kvavt. Inte alls skönt att ligga och sola. Det måste ju vara skönt. Jag satte mig i skuggan varannan minut typ och så fort jag bara lyfte foten från dynan i solstolen och lade tillbaka den igen var stolen brännhet. Usch! Jag kämpade med mina försök att få en bränna tills jag inte pallade mer. Det var outhärdligt. När jag gick in och kollade på termometern stod det 30,5 grader! MAJGAD (igen)! Helt vindstilla var det också och så fort man stod still blev det kokhett. Att gå runt var okej. Jag tog ett varv runt kvarteret i hopp om en något brunare nyans. Blev inte så stor skillnad märkte jag igår kväll :( men jag ska bannemej bli brun! Bara så ni vet

Jag gick in och kollade lite på tv typ. Jag fick ont i magen. Väldigt ont i magen. Jag låg kvar länge och somnade i soffan. Vanligtvis när jag somnar i soffan brukar jag vakna till middagen men nu vaknade jag före. Kan ha berott på att jag slutade så tidigt. Jag hade fortfarande ont i magen men gick iallafall upp. Det var jobbigt att ligga kvar. Jag tog ett varv ute i solen igen och sedan typ satt jag och gjorde ingenting. Blablabla... jag åt middag och gjorde min undersökningsblankett på panelen.se. Varje månad (tror jag) för jag undersökningsformulär skickat till min mejl. Jag hjälper till i undersökningar. Det handlade om kalla drycker den här gången. Jag gillar de där undersökningarna faktiskt! Kul att vara till hjälp.

Jag satt vid datorn och pratade sedan med Lina i telefon tills v i somnade. Mysigt! Jag sov förresten väldigt dåligt inatt. Jag brukar inte sova dåligt så det var en chock. Jag är jättetrött för tillfället. Jag brukar inte vara så trött. Det är lite ovant. Vad gör man liksom? Det är inte alltid lätt att somna/ somna om. Vad gör man när man är såhär trött då? Jag ska iallafall spela Rebubbled nu. SKOJIGT. Tänk att det är JUNI nu btw! Jag tyckte bara det började bli sommar när det var maj och nu är det redan juni! Åtta dagar (eller okej typ ni med den här dagen) kvar till sommarlov! BARA EN vanligt skoldag kvar. HALLELUJAH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0