Från Popexpressen till Extreme

Har inte bloggat av lite olika anledningar men i tisdags var jag på Gröna lund med Magdalena och hennes söta familj =D Strax före 10 lämnade jag huset och gick till Magdis. Vi gick sedan därifrån till centrum och tog tunnelbanan i Karlaplan där vi tog en buss till självaste Gröna lund. Vi var där en halvtimme innan det öppnade men vi köpte åkband och inträdesbiljett där ute. Magdalenas pappa hade ett erbjudande där man fick åkband+inträde för typ 100 kronor billigare =D Jag blev lite överväldigad, haha, fast nej det kanske jag inte blev men jag blev asaglad iallafall! 100 kronor är mycket pengar. Speciellt när man är en student utan sommarjobb och utan studiebidrag.

Jag har inte varit på Grönan på typ tre år av anledningen, jag åkte ingenting. Det farligaste jag hade åkt var Popexpressen. Förresten hade jag åkt katapulten också men inget annat. Inte speciellt kul att vara på Grönis när alla åker utom jag. Jag tyckte allt var för tråkigt eller för läskigt liksom, men I TISDAGS var jag FETT COOL. Jag började med att åka Kvasten. Jag skrek som en majs men det var askul. Efter Kvasten, som för övrigt var sjukt rolig, åkte jag Vilda musen. Ett åk jag aldrig vågat mig på tidigare. Det var ju också askul! Dock lite för ryckigt för min smak. Efter Vilda musen vågade jag mig faktiskt utan problem på Jetline. Berg-och dalbanan nummer ett. En attraktion som funnits så länge jag kan minnas. Jag har alltid fruktat 79 graders backen. Jag åkte och jag skrek men det var ASKUL! Den var härlig och inte så läskigt efter ett par gånger XD Att jag gått miste om den alla dessa år D=

Jag var väldigt lugn när jag åkte allt och allt var inte så läskigt som jag trodde. Det tog inte lång tid innan jag stod i kön till Extreme. Allt var lugnt och jag var inte ens nervös. Extreme var dock väldigt EXTREM! Herregud. Jag kunde inte sluta skrika och jag var så jävla rädd XD Jag ville bara att den skulle stanna typ. När den stannade ville jag dock att den skulle börja igen! Jag hatade den så att jag älskade den. Åkte den flera gånger, men inte på rad. Då är man ju inte frisk.. Varje gång var unik. Hade glömt bort hur hemskt det var XD men åååh var jag älskade det. Skräcken, adrenalinet och händerna som knappt gick att öppna efter att ha hållt i handtagen så hårt.

Jag och Magdalena åkte Flygande mattan typ hela tiden XD Det kittlade så mysigt i magen ju. Vi åkte även Popexpressen många många gånger. Den är skoj =D men förlorade många poäng när den helt plötsligt blev sponsrad av The voice, radiokanalen som spelar hip hop & RNB. Nu spelas bara sådan musik. BLÄ! Det är en av få musiksorter jag viljer bort att lyssna på. Magdalenas pappa är sååå cool XD Han åkte liksom dom värsta sakerna! Han åkte den nya Insane som jag aldrig skulle sätta foten i (även om jag övervägde en stund) och han åkte TILT. De värsta sakerna! Min pappa vågar inte ens åka Bläckfisken XD Han skulle förresten inte ens få åka de värsta sakerna iofs eftersom han är över 195 cm. Magdalenas föräldrar bjöd på maten också :'D Elin blev lycklig.

Alla som jobbar på Gröna lund är  så SÖTA. Alla är ju unga också =D Unga som sommarjobbar typ. Jag och Magda blev lite kära i han som jobbade på Kvasten. Han var FETT SÖT! Stefan <333 HAHA! Alltid så glad och frågade typ "Sitter du bra?" och sådär XD Kollade in i ögonen och man kände sig så speciell XD Haha Söööööööööööööööt! Därför åkte vi Kvasten många gånger XD och turades om att sitta på den sidan som han "säkrade" eller var det heter. Det var jobbigt att det var så lång kö XD men i slutet av dagen så var det knappt någon kö alls. Vi åkte det sista åket för dagen, så både det sista och första vi åkte var Kvasten. Vi blev lite kära i en som stod och sålde mat också. Kommer inte ihåg var det var för mat och inte vad han hette heller XD Han hjälpte oss iallafall att hitta en Gott & blandatpåse som Magda verkligen ville ha XD och så bjöd hon honom men han ville inte ha XD Iallafall.. SÖTA GRÖNALUND ARBETARE!

Vi åkte hem när dom stängde. Magdas familj åkte hem några timmar före men vi var kvar. Vi tog tunnelbanan hem och hade det mysigt. Värd dag, Jag var helt slut och när jag kom hem deckade jag runt ett och sov längre än vanligt (vilket är läänge) dagen efter. Hela den dagen försvann, men jag hann ta första sommardoppet för iår =D


Magdalena i kön till Jetline


Elin i kön till Jetline
(visst ser jag lugn ut? =D)


Elin och Magdalena i kön till Jetline


Våra åkband :'D Nyckeln till skoj


Bläckfisken XD


Tekopparna


Magdalena i tekopparna, eller egenligen i EN tekopp


Elin är knäpp i en tekopp


Elin är ännu knäppare i tekoppen när den åker


Elin nedklämd i Nyckelpigan,
fast det var ganska mycket plats i den ändå men ont i ryggen gjorde det


Magdalena i kön till Extreme


Extreme


Extreme


Fritt fall,
som jag inte åkte! Någon måtta får det vara. Katapulten åkte jag iallafall


SÖTSÖTSÖT Magda med sin Gott och blandatpåse XD <3


Kättingflygaren
(stavning?)


Djurgården


Jag gillar den här bilden!
Magda i rulltrappan ner till tunnelbanan


Vi såg kungen på tunnelbanan, och konstigt nog kan man inte vända på kortet :S


En avslutningsbild på våra skor ='D Storlek 43 och 36 HAHA

Kommentarer
Postat av: Lina

Woooho, jag är stolt över dig! (: Kanske vågar du åka mer än Rainbow på liseberg nu då? xD Hahahaha



Puss på Farbrorn! <33

2009-06-26 @ 01:27:22
URL: http://lilatofflor.blogg.se/
Postat av: Magda

Asså det var såååå kuuuuuuul :D:D STEFAN I MITT HJÄRTA! Och den andra killen också! Och han på popexpressen xD han var sjuk, HAHA :D fast känner att jag borde ha åkt insane..! Men iaf.

2009-06-26 @ 13:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0