Himlen är vacker just nu

Vad är det för mening med att ha familjefri vecka när man ändå inte har huset för sig själv? Varje dag kommer det ju gubbar mellan halv nio och fem och jobbar inne i vardagsrummet. Varje dag blir jag väckt klockan åtta för att byta säng, från min egen till mammas och pappas. Klockan halv nio börjar det borras och skruvas. Visserligen brukar jag sova ganska bra ändå men det är inte det som är grejen. Man måste ju igenom vardagsrummet för att komma till mitt rum. Därför går jag igenom så lite som möjligt. Jag måste dessutom tänka på hur jag ser ut varje gång jag rör mig runt i huset. Hur många är snyggast när de vaknar? Inte jag iallafall, hihi! Imorse (15:40) när jag gick trodde jag att de hade dragit eftersom det var så tyst så jag skuttade runt en stund och precis när jag skulle öppna dörren till sovrummet hör jag att de öppnar dörren, och har alltså kommit tillbaka. Fail på mig! Förresten så blir vardagsrummet jätteunderbart! Har även ett litet förrum till mitt rum. Äntligen blir det snyggt också. Jag fick en tröskel idag. Fett cooooolt !

Jag vaknade, duschade (det är så kvavt t.o.m. inne så att man är helt svettig när man vaknar... mysigt) och åt baguetter som man värmer i ugnen. Det var det jag hann göra. Sedan var klockan sex och jag drog till Dungen. Vi spelade kubb idag. Det var fyra lag och det vinnande lagen mötte varandra sedan. Mitt lag som bestod av mig och Gabbe och någons lillsyster ibland förlorade första matchen men det var ganska jämt. Sedan tävlade vi om bronset. Det första Gabbe gör är att skjuta ned kungen. FAILFAILFAIL! Det var våran bronsplats det XD men vi skrattade pt det ett tag. Jag spelade sedan själv en match mot samma lag och vann överlägset. Heeelt själv! Förutom att Gabbe skjöt ned kungen eftersom han var så bra på det. Sedan fick jag skjuts på Sandras moppe tillbaka till kyrkan XD Inte för att det var långt utan mer för att jag ville provåka. Det var najs! Jag hade en såndär ascoool ägghjälm på mig.

Vi fikade och jag skrev i Maries kompisbok XD Det var jobbiga frågor så det tog jättelång tid. Typ Det bästa jag vet? Jag avskyr mest? Det bästa som hänt mig? Sådana frågor är ju jättesvåra. Alltså.. det absolut bästa jag vet? Jag vet inte. Det är så svårt. Det blir ju sådär typiska svar som Kärlek, musik, vänner typ. Så vanligt! Iallafall, det var kul! Vi fick Piggelin. Tänkt på att min namn finns i ordet? PiggElin. Coolt va? Man kan ju nästan säga att glassen är döpt efter mig. Visserligen är jag inte precis känd för att vara pigg. Vi åt iallafall glass och pratade och skrattade. Clem lärde mig hur man gör en fiskfläta och jag gjorde en inbakad fläta på Sandra. Hann dock inte göra den andra med risk för att missa bussen. Jag och Gabbe gick ned till centrum. I det här vädret är det knappast värt att sätta sig på en buss. Det var så varmt och ljust. Jag hann med bussen och kom hem ordentligt. Då åt jag korvstroganoff med ris och efter det, sådana där vita kakdrömmar. Sedan kom syster hem och vi hittade jordgubbar som bara stod och väntade på oss. Åt några jordgubbsmackor och löste barnkorsordet i dagens DN. Upp till 13 år tror jag att det står på det =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0