Mysigt strömavbrott

Jag satt här vid datorn och skrev massa skit och POFF så vart det totalt svart överallt. Jag såg ingenting. Det var lika mörkt när jag blunade som när ögonen var öppna. Det var faktiskt en härlig känsla! Min syster kom precis in genom ytterdörren, pappa tittade på tv (tills det bröts då) och mamma duschade. Hela grannskapet hade slocknat. Innan jag satte mig vid datorn hade pappa suttit vid datorn och jag vid tvn. Sedan bytte vi, höhö, men när jag satt vid tvn blinkade det till några gånger men tänkte inte så mycket på det. Sedan blev det ju svart! Jag och syster tände värmeljus i varje rum och gjorde det mysigt :D Först när all ström försvinner inser man hur beroende man är av el. Gång på gång försökte vi komma fram till vad man kunde göra men allt gick ju på el xD Mobiler funkade visserligen men man kunde inte ringa och inte smsa. Jag bestämde mig för att klara mig HELT utan el, även trådlösa saker, tills elen kom tillbaka. Det var svårare än jag trodde. Jag tog faktiskt några kort med kameran, men bara en liten stund. Mest satt jag bara i soffan och njöt av ögonblicket. Nu när alla var strömlösa var man tvugna att prata med varandra. Vi funderade på att spela ett spel men orkade ändå inte, fast vi inte hade något att göra.

Mamma och pappa gick och löste korsord med en liten ficklampa och syster tog ett bad. Vattnet var varmt, trots strömavbrottet. Jag gick runt och mös lite. Det var.. mysigt xD Jag tittade till mig älskade hamster igen och bytte hans "toalett", mat och vatten. Sedan åt jag lite lätt mat och sedan kom pappas typ kompis som bor lite längre bort och sade att srömmen skulle fungera om typ en halvtimme. Han hade ringt till någonting och stött i kö i tjugo minuter, men till slut kommit fram. Det var tydligen 16 000 hushåll som drabbats! Det är mycket. När klockan var strax över tio sattes strömmen igång igen. Från halv nio till kvart över tio var det strömavbrott i 16 000 hushåll! Häftigt :D

Jag satte mig direkt vid datorn igen. Först funkade inte internet så jag trodde att jag skulle vara internetlös hela kvällen D: men jag tryckte in alla sladdar och så funakde det igen. Jag fick igång mina högtalare också som varit ur funktion ett bra tag nu. Jag är så teknisk 8) Jag tror att jag åker till skolan imorgon, men vi får se. Om jag inte mår bra på morgonen så skiter jag i det. Jag tog förresten med mig lite skolarbete hem så jag kan ju göra det. Nu är jag så hungrig att jag kommer försvinna om jag inte äter. Så sjukt! Först är jag jättemätt och helt plötsligt är jag hungrig som jag vet inte vad! Jag ska iallafall äta nu. Sedan ska jag sova. Trots att jag sovit hela natten och halv dagen är jag trött. Är det något annat fel på mig ? Hur trött kan man vara egentligen !?
God natt <3


Kommentarer
Postat av: sandra

haha, vi fick inte strömavbrott XD

2009-01-23 @ 09:16:13
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0