Det ska kanske byggas hus i MIN skog, och på MIN äng och vid MIN mälare

Jag älskar att gå i skogen. Det är så fridfullt och jag kan tänka mycket bättre där. Det är sällan mycket folk där heller. Den stora öppna ängen är så härlig! Det är ett vårtecken när den börjar bli grön. Sedan blir det gul, full av maskrosor! På sensommaren plockar jag stora vilda buketter med hundkex och smörblommor. Det är så nära till en sjö att bada i på sommaren. Kunna svalka sig i hettan. Jag ser mälaren från mitt hus. Jag vill ha det så. Det ska vara så. Det ska alltid vara så! Jag vill inte ha några hus i vägen. Inga hus i skogen. Inga hus på ängen. Inga fler hus i området jag bor överhuvudtaget! Aldrig! Aldrig någonsin. Jag trivs som det är. Bosätt folk någon annanstans. Förstör någon annans skog, någon annans äng, någon annans favorit badplats. Det är inte bestämt än men jag kommer gråta en hel sommar om det blir så. Jag kommer gråta och gråta och gråta och gråta och gråta.. etc.


Kommentarer
Postat av: Magda

Vad söt du är :) Men jag håller med! De får inte bygga något där :(

2009-01-17 @ 15:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0