Alla dessa kedjebrev

"Du har precis blivit träffat av kärlekskanonen. Den du älskar kommer snart inse att hon/han älskar dig med om du skickar det här till tio personer. Om du inte skickar kommer du få otur i kärlek i fem år"

"Det springer runt en vilsen vän och letar efter dig. Kanske är det din självsfrände. Under hela livstiden har din vän sökt att finna dig. Om du skickar vidare detta kommer ni att träffas. Skickar du detta till 5 personer kommer din vän att gå förbi dig på stan någon dag men inte förstå att det är du. Om du skickar detta till tio personer kommer din vän att hälsa på dig men ni kommer inte att få den kontakt ni egentligen borde få. Om du skickar detta till 20 personer kommer ni finna varandra och vara vänner förevigt. Låt inte din vän springa runt och leta resten av livet"

Asså wtf!? Vad är det där för skit? Som om ett brev någon random hittat på skulle stämma. Kedjebrev är ett brev någon sänt i hopp om att du ska skicka vidare till dina bekanta. Det är ju ännu värre med smskedjebrev. Det kostar ju pengar liksom! "Skicka till 20 pers..." Ofta någon gör det! Eller finns det folk som gör det? Vad är det för mening egentligen? Sedan finns det halvroliga också ju:
"Om du inte skickar det här till hela din kontaktlista kommer alla flingpaket du köper i fortsättningen vara utan leksak. Bäst att du skickar snabbt"
HAHA! :D men ändå.. vad är det för mening? Jag skickar inte ens vidare dem, även fast jag ler lite grann..

Det finns ju den värsta sortens kedjebrev...
"SÖTSTÄMPAD! Skicka detta till alla du tycker är söta. Jag tycker att du är söt. Om du får 2 tillbaka är du inte så söt. Får du 5 tillbaka är du lite halvt söt. Får du 10 tillbaka är du söt. Får du 15 tillbaka är du superdupersöt!"

Just det här: "Om du får 5 tillbaka...." Är det ett (eller flera men whatever) sms som bekräftar hur söt man är? Det känns ju som om folk bara skickar för att få tillbaka. Jag brukar inte ens skicka tillbaka. Kanske en aning elakt? Nej, det tycker jag inte. Jag blir bara irriterad på alla dessa kedjebrev. Jag fick ett idag. Han som skickade sade att han skickat till 50 PERS!? Wtf!? Varför liksom!?

Kommentarer
Postat av: sandra

haha jag hatar också kedjebrev!! xD

2009-01-28 @ 08:44:56
URL: http://remembersandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0