Nu är det verkligen dags att jag hittar min motivation igen

Nu har det gått för långt! Min läxor svämmar över, jag bara sover hela tiden. Idag missade jag de två första lektionerna på morgonen utan en anledning. Jag var vaken först! Jag skulle kunnat gå upp, men det gjorde jag inte. Hur dålig självkontroll kan man ha!? Pappa väckte mig halv tio och skjutsade mig till skolan så att jag iallafall kunde vara med på mentorstiden som började 10:55. Efter mentorstiden är det bara roliga ämnen, nämligen gehörs och musiklära och musik och kommunikation men jag kan inte bara gå på dessa lektioner för att de är roliga. Jag ligger efter i de flesta kärnämnen. Kanske inte mest efter i klassen (det har jag svårt att tro) men ändå långt efter tidsplaneringen. Nu är det dags för Elin att skärpa till sig.

Mina mål för nästa vecka är:
- Komma i tid till varje lektion, även de på morgonen
- Inga rester alls kvar. Jag ska vara helt klar med allt!
- Jag ska prestera mycket bra på alla karaktärsämneslektioner också och ta dem mycket seriöst.
- Jag ska lyckas bra på boksamtalet i engelska
- Jag ska träna på torsdag OCH hinna till Dungen
- Jag ska inte småäta något på hela veckan

Det är rimliga mål! Det ska gå att uppnå. Problemet är just min attityd. Jag har försökt så många gånger tidigare också men det går inte. Den här gången ska det gå. Allt ska klaffa. Nu jävlar ska jag visa vad jag går för. Denna lista kanske innebär att jag inte bloggar speciell mycket nästa vecka. Bloggen ska vara det jag prioriterar minst. Sådetså!

Torsdag: Det var idrottsdag. Jag hade boxning. Mötte Miranda på tunnelbanan fast hon satte sig i fel vagn HAHA tönt :p och sen var vi tvugna att gå promenad i en och en halv timme på en isig väg utan något som helst sandkorn. Det var hemskt, men jag ramlade bara en gång. Även en gång kan ändå räcka. Det gjorde ont. Jag fick skavsår eftersom jag hade ankelstrumpor. Då får man skavsår i min skor. Jag glömmer alltid det.. självklart skulle jag glömma det när jag skulle gå långt... >< Vi hade boxningen. Det var skojigt men fruktansvärt jobbigt! Jag har sådan hemsk träningsvärk idag på ställen där jag inte visste att man hade muskler.. Efter boxningen snackade jag och Miranda om Disney och gamla låtar som är sjukt bra men har glömts bort. Sedan åkte vi hem och jag låg utmattad i soffan med en fet skål blandning av grädde och oboy tills jag skulle med syster och träna. Det gick faktiskt bra. När jag kom hem drack jag te och åt ägg. Sedan fick jag insperation av Stoff och kunde skriva min novell! Jag skrev till halv ett. Jag blev klar, men jag klarar kanske inte dessa sena timmar en torsdagskväll. Det var kanske därför jag "försov" mig

Kommentarer
Postat av: sandra

nej dom slutade typ :( så vi måste skaffa nya :p

2009-02-14 @ 00:18:13
URL: http://Http://remembersandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0