Jag vill att alla skoldagar ska vara såhär

Idag har varit awsm även fast jag gick upp klockan sex in the morning! Jag tog bussen som gick sju mot skolan. Jag var framme halv åtta ungefär. Vi skulle samlas 7:40. Många kom sent men några var tappra och i tid. Det gick bra. Allt gick bra. Luciatåg 1 var jag torr i halsen under hela lussningen. På mitt soloStilla Natt var det jobbigt men det gick ganska bra ändå. Emellan luciatåg 1 och luciatåg 2 fick vi lussebullar och julmust! MUMS! Jag tog dock ingen julmust för att undvika rapar mitt i tåget. Lussebullar tog jag iallafall! Dom var lite torra dock men jag tog två. Luciatåg 2 gick bättre än luciatåg 1 med allting. Alla var mer skärpta och det lät snyggare. Jag rös under några låtar.

Efter luciatåg 2 var det lunch. Det var risgrynsgröt! Jag ÄLSKAR att äta risgrynsgröt i skolan! Det är så man får saftsås och det är awsm. Mandariner fick vi också (och pepparkakor men jag är redan trött på dem) och dom var jättegoda. Precis sådär som mandariner ska vara. Jag tog flera stycken. Efter lunchen hade vi fri tid. Det gick en film i en sal men vi kunde gå hem om vi ville. Jag stannade. Vi såg på Moulin Rouge. Jag hade inte sett den. Jag hade hört att den ska vara dålig av vissa och väldigt bra enligt andra. Jag kan bara hålla med de andra. Filmen var ju awsm! Bra musik. Bra skådespel. Bra story! AWSM! Jag blev helt tagen. Det var så sorgligt! Det var så vackert! Vi fick massa snacks under filmen. Mums! Det var en riktig skämma-bort-elevarna-dag! Det får gärna bli fler sådana dagar!

Efter filmens vackra slut, ungefär halv två, gick vi till en förbeställd buss som skulle ta oss till Stadsteatern inne i stan! vi skulle lussa för alla arbetare på stadsteatern. Alla repetitioner avbröts och alla kom och tittade på oss. Vissa låtar ströks för att vi skulle ha ett kortare program. Min solo ströks dock inte. Det var lättare att sjunga i kyrkan, som vi hade luciatåg 1 och 2 i eftersom akustiken var helt annorlunda. Det gick dock bra. Efter luciatåg 3 fikade vi. Jag åt fyra stora lussebullar! Alltså åt jag sex stycken idag! Dessutom drack jag glögg. Jag och Natalie åkte hem tillsammans. Jag kom hem och hann vara hemma en timme. Klockan sex tog jag bussen till en mysig plats där jag var bjuden på julbord. Det var jättekul! Jag har ätit för hela veckan nu typ. Jag och Ida åkte hem tillsammans.

När jag kom hem tittade jag klart på idolfinalen! YES! ERIK VANN! Jag skulle ha somnat arg som ett bi om något annat skett. Erik var ju helt enkelt bara såååå mycket bättre! Mellan reklamerna och sådär tittade jag och mamma på någon nobelprisfredskonsert typ. Jag såg Alexander Ryback och Westlife på scen. Toppen! Fast jag är fortfarande förvirrad över att Westlife har Daughtrys låt som sin nya singel. Nu ska jag iallafall försöka packa iordning någon sorts packning till imorgon. Det är mycket som ska med. Förresten glömde jag min krans som man fick med ifrån luciatågen. Typiskt. Nåväl, jag får en ny imorgon XD Då har vi också ett luciatåg. Vi har en hel julföreställning, jag och min kör + flera körer. Konsert 1: 15:00. Konsert 2: 17:00 i Pingstkyrkan i Tumba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0