Jag är redan trött på pepparkakor

Julkonserterna igår gick bra. Vi lockade tillochmed fram lite snö med vår härliga julstämning. Jag var jättetrött efter första föreställningen så jag och Magda köpte ett dextrosolpaket och delade på det. Jag åt tre före föreställningen och två medan vi bytte om under föreställningen. Inte så bra. Jag blev ännu tröttare efter ett tag. Först kom vi in i ett luciatåg. Sedan gick vi ut, bytte om och kom in igen. Så har våra julkonserter sett ut hela tiden tror jag. Jag minns för nio år sedan, så hade vi ett juldrama som vi kallade Världens jul. Vi har fortfarande kvar vissa låtar som vi hade med då. Ganska erformigt har det alltså varit men jag gillar det. Det blir liksom ingen riktig jul utan julkul! Nästa år ska vi tydligen göra en större grej av julkonserten också.

Idag har jag bara sovit, flyttat in min synt i datarummet och tittat på tv. Det var varit skönt. Jag behövde vila ut  efter gårdagen. Jag hade synten i mitt rum först, sedan flyttade jag den till datarummet för att kunna ta ut låtar från datorn på gehör. När vi gjorde om i vardagsrummet flyttade vi runt alla möbler så synten fick hoppa in i mitt rum igen. Nu när vardagsrummet är klart flyttade vi tillbaka synten till datarummet. Det blir mer plats i mitt rum och mamma gillar att lyssna när jag spelar XD Det är lucia idag. Jag såg luciatåget på tv. Det var mysigt och stämningfullt. Synd att snön inte ligger kvar.

Jag såg Skicka vidare på femman på kvällen. Det filmen är så JEAVLA BRA! Så fin. Så vacker. Så sorglig. I pauserna såg vi Holiday på trean och den är också så JEAVLA BRA. Det var en riktig filmkväll. Jag har förresten skrivit min önskelista idag också. Det har varit roligt. Resten av familjen skrev sin för två veckor sedan typ. Jag har inte hunnit skriva min. Jag som brukar skriva min i september typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0