Hur kunde Kalle gå till final!?

Skoldagen kändes inte som en skoldag. Jag började 10:30 med ett omprov. Jag försov mig nämligen då jag skulle ha gjort provet egentligen... såklart. Jag har kommit sent alla dagar den här veckan förutom idag. Vad är det för fel på mig? Det känns som att jag behöver lite lov. Provet gick bra fast jag skrev ihop alla info kvällen innan och övade på tunnelbanan. Jag är ganska stolt faktiskt. Efter den lektionen var det lunch, som var väldigt god. Potatis och biff med sås och lingonsylt. Yummie! Efter maten skulle jag och Natalie öva inför solot på Lucia som vi firar i skolan den 11 december. Tonarten var precis i min skarv så jag backade ur. Natalie ville nämligen inte höja, för då skulle det vara en jobbig tonart för henne XD

Det blir inget solo på den låten för mig men läraren sa att om jag hittade en annan låt skulle det vara helt okej. Hon ville ha med mig. Det var trevligt att höra. När vi hade konstaterat detta och lekt cowboys med väskorna som lasson typ så var det allmänt rep för alla som behövde. Jag behövde egentligen inte öva men eftersom jag ändå hade minst två timmars hål var jag med ändå.

"Jag bah: Vilken idiot är det som sjunger fel ton!? Sen insåg jag att det var jag..."
HAHA! Skönaste citatet. Efter repet satt jag i soffan och spelade Quadrapop och tjuvlyssnade på esteters intelligenta diskutioner. När jag äntligen började var det Sceniskt Musikprojekt på schemat. Vi började med en SKITKUL grej. Vi fick ett papper och på det pappret skulle vi skriva ned våra tankar som ploppade upp i huvudet under tre minuter. Vi skulle skriva allt! Om vi inte kom på något skulle det alltså skrivas "Jag vet inte vad jag ska skriva! Shit! Alla skriver jättemycket! Nej panik. Vad ska jag skriva.." typ. Fett kul! Jag ska typ göra det i bland. Jag gillade känslan. Dock hann inte handen med att skriva alla tankar som ploppade upp i huvudet på mig. Det skrev jag också ned.

Vi jobbade också med våra karaktärer som vi jobbat med i några veckor. Jag är en 73årig tant som heter Ingrid typ. vi skulle hälsa på varandras karaktärer och titta varandra i ögonen och sådär. Nästa termin ska vi göra en musikal. Alla tvåor gör det på vårterminen alla år. Vi fick veta vilken, igår. Jag blev besviken. Vi ska göra blandningar av de bästa scenerna från olika musikaler. Jag ville göra en hel D: Det var lite synd. Nåväl.. inga sura miner. Jag ska iallafall kämpa för en bra roll. Det är iallafall därför vi jobbar med teater i skolan nu. Jag går ju egentligen musikinriktningen.

Jag åkte hem och vips så var klockan åtta och det var idol. Jag har aldrig gillat Erik. Jag har bara trott att han är en flickidol som bara är med för att han är snygg (fast han är inte snygg men jag kan förstå att andra kan tycka det). Tanken har bubblat lite i några veckor och nu har jag insett att jag har haft fel. Erik är ASGRYM! Han kan verkligen sjunga. Sjuuuukt bra också. Jag kan bara sitta och beundra. Iron Madiens Run to the Hills som han gjorde ikväll var ju bara fööööööööör bra! Det är bara att buga sig djupt. Tove är också en stjärna. Hon är sjukt duktig! Hur kunde hon åka ut? Hur kunde Kalle gå vidare!? Jag fattar inte!!! Vad är det med Sverige? Kalle är helt klart sämst av dom tre. Kalle är tillochmed sämre än flera andra som redan åkt ut. Hur kan Kalle vara i final!? Jag förstår inte. Jag funderade en sekund på om det var första april idag. Det var det inte. Nåväl.. det är lätt att veta vem man hejar på i finalen iallafall! KOM IGEN ERIK! Ta hem skiten.

Jag grät när Westlife sjöng. Det är väldigt känslomässigt. Låtarna från bästa skivan. Shane är fortfarande bäst även om han nästan börjar bli gammal. Jag ville vara i Göteborg idag. Det hade varit härligt! Jag funderade seriöst på att åka dit men insåg att det var onödigt. Jag ska ju hålla i en fiskdamm klockan 12 imorgon. En sak var mindre bra. Westlifes nya singel är Daughtrys låt What About Now? Hallå! Daughtry sjöng den först. Jag har haft den låten väldigt länge på min walkman. Nu är det Westlifes nya singel? Inte okej faktiskt. Jag tycker att det är Daughtrys låt. Vilket långt inlägg jag skriver btw. Jag är inte klar än heller.

Igår hade jag terminsuppspel också. Varje termin ska man sjunga en låt för en-tre lärare för att man ska se utvecklingens gång. Jag sjöng My Immortal som urspringligen sjungs av Amy Lee. Jag tycker att det gick ganska bra. Jag var dock löjligt nervös. I tisdags hade jag en privat gitarrlektion eftersom ingen anna i min grupp dök upp. Det var najs. Då kunde vi fokusera på vad jag behövde träna på. Mycket trevligt. Imorgon ska jag som sagt hålla i en fiskdamm. Det är basar i kyrkan. Det kommer att vara hur mycket folk som helst. Jag tror att det blir roligt. Julkalendern är bra. Jag ÄLSKAR SupersnällasilverSara och StåhlHenrik. De är mina idoler. ÄNTLIGEN en bra julkalender! Nu har jag inget mer att tillägga. Ingen kommer orka läsa allt tror jag. Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0