En sista sommarlovskväll

Imorgon börjar det. Imorgon börjar skolan. Imorgon slutar det. Imorgon slutar mitt sommarlov. Det känns både skönt och hemskt. Det ska bli roligt att komma tillbaka men jag skulle gärna haft en sommarlovsmånad till. Imorgon klockan tio ska vi mötas på vår egna stora scen. Lärarna ska säkert ha ett mysigt litet uppträdande för oss tror jag. Det brukar som ha. Det är säkert bara upprop och sådant imorgon. Skönt med en lung start. Jag är lite rädd för tvåan faktiskt. Det värsta året säger alla! Fast jag är bara estet. De kan inte utsätta oss för så mycket.. hoppas jag. Iallafall ska det bli kul att träffa klassen igen. Min klass som slår sig själva med trumpinnar, frågar om man får lyssna på musik på engelska listening, slickar upp coca cola från någon annans byxor och alltid har så sjukt skumma ideer om allt. Det är lite speciellt.

Jag är lite förskyld. Det brukar jag aldrig bli! Nu är jag det iallafall men det känns bättre nu än vad det gjorde igår. Imorse skulle jag gå upp klockan nio för att ringa till frisören och få en bra tid idag innan någon annan hann ringa + att jag borde vända tillbaka dygnet. Jag satt uppe till fem och insåg att det inte fanns en chans att jag skulle komma upp klockan nio imorgon så jag satte klockan på tolv. När klockan hade snoozat i en timme låg jag fortfarande kvar. Dumma mig! Pappa väckte mig iallafall strax efter ett och jag ringde frissan så fort "morgonrösten" hade försvunnit. Fick en tid halv fyra så jag gick och lallade runt tills jag skulle gå. Klippte mig, åkte till Skäris och köpte block till skolåret och spanade in lite rea som var kvar. Alla reor är typ slut nu. Jag skulle ha tagit vara på den tiden mer! Jaja, det kommer fler reor..

Nu ska jag göra mig lite fin. Fixa naglarna, raka benen, mysa med facemask och andra onödiga saker som ändå ingen kommer att märka. Det gör inget. Jag märker det iallafall. Sedan ska jag sova. Förhoppningsvis kommer jag i säng före tolv men jag tvivlar på det. Jag ska försöka iallafall! Hejdå sommarlov och hej Scengymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0