Jag kan. Du kan. Jag vill. Vill du?

Igår var jag fett duktig. Jag vaknade klockan tre, men om jag skulle ha vaknat tidigt och varit lika effektiv som jag var under mina vakna timmar skulle jag ha tjänat MYCKET. Mamma tog 30 kronor i timmen. Inte så mkt men ibland gör jag nästan vad som helst för pengar känns det som. Första skulle jag städa bilen, men då skulle mamma åka och byta däck hos Björn så jag hänkade. Fick återuppliva mina gamla byta-däckkunskaper. Jag kanske borde ta ett jobb där. Det skulle vara intressant. Jag kanske dock är för svag... men då får jag väl träna upp mig helt enkelt. Iallafall så bytte vi däcken och tvättade bilen både insida och utsida på verkstaden. Fick höra att en ekorre övervintrat i Alex bil. HAHA! Det låg nötskal i motorn som inte gick att komma åt XD men det går ju ändå att köra med den. Vi åkte hem och vips så började Kalle i chokladfabriken. Hmm... jag kanske inte var så effektiv som jag trodde.. men jag tjänade iallafall 60 kronor. Det kanske räcker till en McDonald´s meny. Eller så går pengar rakt ned i min vita converse kassa :D

Vi såg kalle i chokladfabriken samtidigt som vi käkade middag. Sedan satt jag vid datorn ett tag och blev VÄLDIGT VÄLDIGT VÄLDIGT deprimerad när varken mitt internet eller telefonen funkade som det ska. Då tyckte mamma att jag skulle se filmen "Vid din sida" som gick på tv, vilket jag verkligen inte hade lust med men det slutade ändå med att jag satt där och trängdes i soffan med min familj. Jag måste erkänna att filmen är bra! Ångrar inte att jag såg den. Sedan satte jag mig vid datorn igen och nördade raggningsreplik.se utan anledning. När jag tryckte högsta poäng på "Jag gillar min kvinna som jag gillar mitt kaffe, nedmalt och i frysen" insåg jag att jag verkligen behövde sova.



Idag vaknade jag klockan åtta och åkte till the church för en mässa. Det var en speciell mässa. Vår ungdomspedagog Sara slutar jobba. Vi kommer att sakna dig Sara <3 Dessutom sjöng ungdomskören, alltså några av mina vänner, och Sandra och Madde tillsammans medans Axel och Martin spelade. Vi var jätteduktiga allihopa! Vi tackade av Sara ordentligt och jag tog väldigt mycket chokladtårta kan jag erkänna. Det fanns väldigt mycket också, och var tillochmed tårta över när fikat var klart, kan jag säga till mitt försvar. Iallafall så åkte jag hem och när jag gick av bussen tittade jag på gungan som jag alltid gungat på typ varenda dag efter skolan när jag gick på HÖGSTADIET. Jag invågde ett årligt gung. Det var skönt med vinden som fläktade men det blev tråkigt ganska fort. Därför gick jag hem ganska snabbt. Bror och Carita var hemma hos oss på besök. Vi tittade lite på Färjestad match men det blev inga mål under den perioden jag såg. Matchen slutade iallafall 1-3 TILL FÄRJESTAD :D WOHOO! men då åt vi...

Efter maten blev jag rastlös så jag typ sprang runt som en tönt. Sedan började en film vid namn "Something new" på 3an som jag såg. Det var bra. Passar bra med Motowntemat till vår musikal i kören i oktober. Fick precis reda på att det kanske inte blir något Taizé iår D: Då kommer jag att gråta :( men ha lite pengar iallafall kanske... men JAG VILL ÄNDÅ TILL TAIZÉ! Jagvilljagvilljagvilljagvill... iallafall så ska jag avsluta bloggandet för idag nu. Toodles <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0