Det sista

Glömde berätta att jag i lördags begravde Tusse. Det har inte gått att gräva tidigare eftersom att marken varit så fryst och oförhandlingsbar. Han har legat i vår kompostlåda sålänge. Vi provade gräva 30 mars senast och då var det stenhårt. I lördags var det inga problem alls. Tänk vad vädret kan skifta snabbt. Iallafall så lade jag ned skållådan han låg i och sjöng hans sång. In loving memory.  Inte hela, men ungefär halva. Vi hade "vår" sång när han levde.

"Himmelen måste sakna en ängel
Han finns här hos mig
Och vilar i min famn"
Texten stämmer inte precis längre. Nu är det mera att himmelen sjunger:
"Elin måste sakna en ängel
För han finns här uppe
Och vilar..."



Idag tog jag itu med att rengöra buren och alla Tusses saker. Jag har inte gjort det än för att jag ville ha kvar honom ett tag till. När buren och alla tillbehör är sålda har jag bara hans söndertuggade handduk kvar... iallafall så har det inte känts rätt. Nu kändes det okej. Det var jobbigt dock. Jag städade mycket noga, så att det var värt att sälja. Nu har jag tagit kort och annonsen ligger på blocket: http://www.blocket.se/vi/21051794.htm om någon är intresserad av en hamsterbur och alla tillbehör man behöver och lite till. Det är bara det jag har hunnit idag, men det var mycket jobb och jag är glad att jag har det gjort.

För en timme sedan tog jag en promenad runt i skogen för att rensa tankarna. Solen höll precis på att gå ned. Det var så vackert! Fast det var kallt, och jag hade inte insett det förrän jag var långt hemifrån, så jag fick gå och frysa. Jag kom in nyss. Nu ska jag antagligen titta lite på tv om pappa inte tittar på något. Först ska jag lyssna klart på den bästa låten genom tiderna som jag precis startade i Windows Media Player. FM Static - Tonight <3 Jag gillar inte datorn längre. Det är inte kul att sitta vid datorn egentligen. Det är tillochmed TRÅKIGT. När jag bloggat och tittar alla bilddagböcker som finns är det inte kul. Förresten är inte bilddagboken kul heller. Bara ett tidsfördriv precis som att blogga. Jag vill bara göra filmer, och det går inte än för någon måste hjälpa mig att installera ngt grejs. Och jag är för bra för msn..

Kommentarer
Postat av: sandra'

jag skickade brev :)



rip tusse :/

2009-04-06 @ 21:02:01
URL: http://remembersandra.blogg.se/
Postat av: JOSEPHINE

Kul att du gillade det :) Jag har faktiskt inte sett "A walk to remember" så kan ju inte riktigt skriva om den nu, men jag ska nog allt skriva ihop ett inlägg när jag sett den :)!

2009-04-07 @ 00:48:22
URL: http://juicyphine.blogg.se/
Postat av: JOSEPHINE

har inte sett den ännu men ska snart ;) oh vad bra att du gillar det :)!

2009-04-07 @ 00:49:01
URL: http://juicyphine.blogg.se/
Postat av: JOSEPHINE

Var med och tävla om designen förresten :)!

2009-04-07 @ 00:49:57
URL: http://juicyphine.blogg.se/
Postat av: JOSEPHINE

Du kan ju prenumerera på bloggen via bloglovin :D! Så håller du koll ;)

2009-04-07 @ 01:13:40
URL: http://juicyphine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0