Årssummering av 2016; Juli - dec

JULI
Förra årets sjätte månad var jag ny på jobbet och ny i staden. Jag blev fruktansvärt fantastiskt bortskämd och var inneboende hos en hund. I stadsparken bjöds det på gympa utomhus vilket var underbart! Juli resulterade också i två historiska händelser på en dag.
 
Hittade ett bra budskap i en bok
 
1. Middag ute på balkongen. Skönt att tänka tillbaka på såhär års
2. Min mor i kö till helikopterfärd
3. Jag köpte sådana där Jenkatuggummin (som kostade 50 öre) pga. nostalgi. Fortfarande lätta att blåsa bubblor med
 
AUGUSTI
Åttonde månaden 2016 bjöd också på historiska händelser samt promenaden from hell. Jag bokade in en individuell sånglektion lite på impuls bara för att få sjunga lite.
  
 
1. Såhär bodde vi under sommaren innan vi fick tag på egen lägenhet
2. Jätteplopp delas upp
3. Hundmys
 
SEPTEMBER
Första dagen på årets nionde månad fick vi tillgång till vår egna hyresrätt. Vi packade upp på briljanta sätt. Jag provsjöng för kören Da Capo som jag nu sjunger i. Det började hastigt med en kördag fullproppad med jullåtar. Jag fick den finaste komplimangen någonsin av en patient: "Hela du utstrålar kärlek och omtanke". Avslutade september med ett tandläkarbesök
  
1. Jag började gå hos en hudterapeut för att få kontroll över ansiktets utblomning(?). Här är före-bilden
2. Jag bjöd ett härligt gäng på födelsedagsfika
3. Pinchospremiär
 
OKTOBER
I början av oktober/slutet av september var det regnbågsvecka och vi engagerade oss så gott vi kunde.Tänker ännu tillbaka på den fantastiska dansnatten på efterfesten. Varför finns inte mer pop och schlager på uteställen? Sjukt dansant. Jag fick äntligen bekanta mig med Ragna och den förtjusande Veronica Maggio bjöd på mästerlig show. Tog ut lite semester och besökte Stockholm (bland annat utan att se). Men den tionde månadens avslut kunde ha varit bättre.
  
1. Peppande paljett
2. Gramhamsbullar bakades
3. Kärlek visades
 
NOVEMBER
Elfte och näst sista månaden av 2016 var det många körövningar inför kommande julkonserter. Jag presenterade mitt gör-det-själv-projekt som jag slipat och målat på i flera månader med jämna mellanrum. Laleh hade fantastisk konsert. Och så var det första advent.
  
1. <3
2. Den här tjusiga etiketten beställdes som julklapp redan i november
3. Bra toalettskyltar
 
DECEMBER
Julpeppen som jag hade år 2016 var helt sjuk. Lyssnade på så mycket julmusik och pyntade med allt vi hade. Det var julbak och julbord och julkonserter. Det var länge sedan jag hade sådana julkänslor innan jul. Och ändå jobbade jag på självaste julafton.
  
1. Här är en bild från Da Capos julkonsert
2. Minijulafton och mammas födelsedag
3. Nyårsafton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0