Tandläkarbesök

För en vecka sedan var jag hos tandläkaren. Har ingen direkt tandläkarskräck då mina erfarenheter hos vederbörande gått relativt smärtfritt till. Jag var dock OTROLIGT nervös inför det här besöket. Det grundade sig troligtvis i att jag inte hade besökt någon som kan det där med tänder på FYRA år. Har därför de senaste veckorna frenetiskt borstat och tandtrådat och desperat försökt rädda den lilla tandheder jag har kvar.
 
Väl på tandläkarbesöket hände något så konstigt. Efter en massa fotograferande och kanske hundra uppmaningar att "Gapa" så visar det sig att de inte hittar något fel.. så kallat "utan anmärkning" i sjukvårdsvärlden. Aldrig hänt förut. Alltid haft inflammerat tandkött och lite tandsten här och där och blivit påmind om att "borsta bakom sista tanden" osv. Jag gick därifrån med tappad haka.
 
 
Har i efterhand fått några insikter som jag vill dela med mig av:
  • Extra TACK i efterhand till mor och far för eltandborsten jag fick i födelsedagspresent för ca ett år sedan. Verkar ha gjort underverk.
  • Det verkar alltså fungera det där med tandtråd? Är det inte bara en myt som tandläkare hittat på för att kunna skälla på något?
  • Hur ska jag kunna fortsätta motivera mig själv till att överhuvudtaget borsta tänderna när mina tänder är "utan anmärkning"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0