Min årssummering av 2015; Jan-juni

Gott nytt år hörni! En tillbakablick över året som varit kan ju vara lite trevligt, åtminstone för mig som varit med hela tiden. Om en klickar på bilderna blir de större.
 
JANUARI
2015 firades in i Slussen med champagneskål och nyårspussar såklart. Jag spelade Ryktet går så ofta jag fick och gjorde ett tappert försök att motivera till daliga promenader. Gick sådär kan jag meddela i efterhand.
1. Årets första bild blev så underbar tycker jag.
2. Plugg i kursen Människans sjukdomar III a.k.a. den sista medicintentan tog över stora delar av januaris början. Hade precis haft en hösttermin full av liknande kursen.
3. Jag lyckades bygga ihop en 3D-svan som vi fick i julklapp och var väldigt stolt över detta. Står fortfarande på fönstrenbrädan i vardagsrummet och glittrar av högmod.
 
FEBRUARI
Den andra månaden på året inleddes med en workshop i Complete Vocal Technique (CVT). En syn på sångteknik som kan läsas om här. Jag hade även VFU på den psykiatriska intensivvårdsavdelningen och var halvvägs igenom min sjuksköterskeutbildning
  
1. Åkte till Stockholm för brorsbarnets dop..
2. ...och syrrans 30-årskalas som var samma dag. Väldigt bra bild på oss för övrigt. Caught in the moment.
3. Det var härligt vintrigt runt omkring oss.
 
MARS
Årets tredje månad hade jag tenta i läkemedelsräkning och fick vara med på ECT-behandling. Jag åkte även till Västervik och påbörjade nästa VFU-period på intensivvårdsavdelningen
1. Tog många kort på min cykel när det äntligen gick att cykla igen efter vintern. Älskar den där tvåhjulingen alltså.
2. Ett kort från ett vårigt besök till Kalmar slott
3. Här är mitt rum från Västervik. Där bodde jag i fem veckor.
 
APRIL
1. Jag tog en Västervikspaus under påsken och fick besök i Kalmar av mamma och pappa som var såhär söta
2. Annat finbesök som kom var svärmor och vi bowlade samt åt ute (lyx!)
3. Jag blev såhär korthårig
I slutet av april avslutades VFUn på IVA och hälsomottagningen blev nästa anhalt
 
MAJ
Årets femte månad bestod av en del föreläsande i samband med vistelsen på hälsomottagningen. Vi föreläste bland annat om tobak och stress. Fick även en utbildning i S-HLR (hjärt-lungräddning för sjukvårdspersonal). Jag hade min första träff på blodcentralen för att kunna bli blodgivare. Jag hade MEQ-tenta som en förberedelse för NKSE-tentan som är sista terminen. Och så åt jag plast
1. Fick besök från min fina vän Erika som jag känner sedan högstadiet.
2. Vi hade återträff med min fina klass från Högalids folkhögskola år 12/13.
3. Jag lagade samt åt mitt livs första nässelsoppa. Brände mig på köpet, men gott var det.
 
JUNI
Jag hade terminens sista seminarium och fick tillbaka en hemtenta med orden "Du är så bra på att problematisera" vilket jag tolkar som typ det finaste berömmet på hemtentor på sjuksköterskeprogrammet. Jag började även sommarjobba i hemtjänsten
1. Frysen frostades av och läckte så vi fick i skift sitta och vakta.
2. Jag var på bröllop som jag fick veta samma dag att jag skulle på. Bara att leta fram aftonklänningen som används allför sällan och peppa iväg. Grät såklart för att det var så mycket kärlek.
3. Var på Smultronstället i Söderköping och åt glass som huvudrätt.
 
Och det var första halvan av 2015. Den andra halvan kommer en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0