Fysisk aktivitet är livsviktigt

Jag har läst mycket om betydelsen av att röra på sig för att bli frisk, altenativt hålla sig frisk. Den senast framtagna forskningen rekommenderar 30 minuters motion fem dagar i veckan. Aktiviteten behöver inte vara alltför ansträngande utan det ska gå att hålla en konversation samtidigt. Tänk vad bra det vore om det blev en rutin att exempelvis promenera en sväng före en annan invand rutin, förslagsvis före fikat (även bra att motionera före matintag = två flugor i en smäll). När jag var hemma under julen hittade jag ett sätt att tjata på min lite för stillasittande pappa, utan att ens vara där.
 
Kanske är det här rätt väg att gå då en vill få sin far att ta en promenad före fikat varje dag.
 
Vi får hoppas det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0