Trött student

Vanligtvis brukar jag väl ändå vara en ganska positiv person men just nu är det så mycket som sätter emot att jag övergår till bitter. Jag behöver till exempel få ur mig varför jag är väldigt otaggad på nästa VFU-period som börjar på måndag. Här är anledningarna:
  • Jag ska vara i kommunen denna period och har blivit placerad i en liten håla på Öland dit bussen typ aldrig går.
  • Jag kommer att börja en halvtimme senare men behöva åka en halvtimme tidigare varje morgon. Bussen går alltså 05:45.
  • Jag kommer sedan att behöva byta buss och det är endast fyra minuter mellan bussbytena. Om första bussen är lite sen kommer jag att bli två timmar sen.
  • Och nej, det går inte att ta en tidigare buss eftersom att jag redan tar den första som går.
  • Jag kommer att åka mellan 5 zoner vilket innebär att ett 30-dagarsbusskort kommer kosta mig 1110 kronor MED studentrabatt. Plus att VFU-perioden överstiger 30 dagar (--> det blir ännu dyrare).
  • Sträckan är på 4,7 mil och skolan ger endast reseersättning om sträckan överstiger 5 mil.
  • Skolan har med andra ord placerat mig så långt bort som möjligt utan att de själva förlorar på det. Finns ju hur många placeringar som helst som är närmare.
  • Dessutom tar det 1,5 timmar att ta sig dit, vilket blir en sammanlagd restid på 3 timmar PER DAG.
  • Om jag märker att det inte fungerar med bussbytena (pga. tajt om tid) kommer jag nog behöva cykla första sträckan och då kommer restiden bli ännu längre.
Jag orkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0