C-uppsatsskrivande

Jag och min skrivarkompis Natalie lämnade i fredags in första hela utkastet av vårt examensarbete inom vårdvetenskap på kanditatnivå. Vi har arbetat med denna uppsats sedan mitten av september. Varje vardagsförmiddag har vi forskat, läst och skrivit kring vårt ämne. Dagarna ser ganska likadana ut. Jag tänkte låta er följa med i punktform:
 
  • Natalie hämtar upp mig och vi beger oss mot universitetet. Vi pratar om hur trötta vi är och om vad vi ska göra idag.
  • Vi funderar över vart vi ska sätta oss. Antingen i datasalen där det är lugnt, eller på biblioteket där all relevant litteratur finns. Blir oftast biblioteket. Vi beger oss mot vald plats.
  • Natalie föreslår att vi ska åka hem igen. Jag tycker det låter som en bra idé.
  • Matlådorna lämnas i någon av kylskåpen på universitetsområdet.
  • Vi slår oss ned framför datorerna som ibland tar väldigt lång tid på sig att komma igång. Vi utbrister då irriterade ljud som "komigeeeen" eller "såå seeeegt det gåååår".
  • Dokumenten öppnas i Google Drive där båda kan redigera texten webbaserat
  • Google Drive blir skribenterna olika djur. Vanligtvis konstiga djur som vi inte känner till. Därför görs en googling om vilka djur vi är idag.
  • Vi pratar igenom vad vi gjorde sist och försöker fortsätta därifrån. Det går segt att komma igång.
  • Plötsligt är vi igång och böcker hämtas, referenser hittas och problematiseringar skrivs ned i en väldig fart. 
  • Natalie skriver och jag suddar och skriver om.
  • Diskussion uppstår kring något som den ena tycker är jätteviktigt och den andra tycker är väldigt onödigt.
  • Vi blir överens och fortsätter, alternativt tar en paus och tänker över diskussionen. Så fortsätter vi med skrivandet, suddandet och diskuterandet fram till lunch då vi är så trötta att vi knappt orkar prata med varandra.
Och så är det med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0