Melodifestivalens plötsliga avbrott

Jag vet inte varför jag egentligen varit så sjukt taggad inför Melodifestivalen iår. Det kan eventuellt bero på att Clara Henry och Moas man var med. Jag har varit sååå pepp varenda lördag som programmet sänts. Mello är det enda program som jag följt på länge. Det kan ha att göra med att jag inte kan se på tv hemma. Svtplay har alltså varit en trogen vän varje helg.
 
I lördags var det final. Jag var ensam hemma och hade taggat hela dagen. Jag satte mig framför datorn strax före åtta och kunde inte sitta still. Det pirrade i magen! Jag hade till och med förberett en lista med alla bidrag, vilket plats jag tyckte de skulle komma på och vilken plats de faktiskt kom på. Alltså var jag sjukt engagerad.
 
Finalen började. Jag mådde fantastiskt med hela soffan för mig själv, kanelbullar och melodifestivalsmusik. Plötsligt, precis när de svenska telefonrösterna skulle redovisas, stod Nour och Anders alltför stilla alldeles för länge. Minuter gick och inget hände. Uppdaterade intenetsidan och MIN INTERNETFÖRBRUKNING FÖR MÅNADEN VAR SLUT! Panikpanikpanikpanik. Där sitter jag alltså utan internet och kan inte se sista kvarten av det program som jag sett så mycket fram emot. Och här sitter jag nu på universitetsbiblioteket och stillar min internetabstinens för helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0