Inte mitt smartaste drag

I söndags kände jag för en långpromenad och beslöt mig för att promenera in till Kalmar istället för att ta bussen. Motion OCH tolv kronor insparade. Perfekt, tänkte jag och vandrade iväg.
 
Hela vägen dit var faktiskt perfekt. Tillbakavägen hade säkert också blivit underbar om det inte var för de tre sångböckerna som jag hittade till ett fint pris (och så var expediten väldigt stilig). Sedan fick jag för mig att köpa en massa schampooflaskor som det var extrapris på. Köpte även en stor saftsflaska som jag lika gärna kunde köpt 500 meter från skolan istället för EN MIL bort. Bussen missade jag ganska precis. Att vänta i 45 minuter kändes så dumt just då så jag gick. Det blev tungt ganska snabbt. Jag kunde inte räta ut fingrarna förrän idag ungefär. Det är något att tänka på inför framtida utflykter.
 
På vägen
 
Dessa vägar är mina favoritvägar när man promenerar själv. Långa sträckor med stor bilväg på ena sidan och stor åker på andra sidan. Man kan sjunga (och joddla) hur högt man vill utan att någon hör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0