Det handlar om att ge och ta

Jag är lite arg just nu. Det har inte kommit några påskkärringar hit idag. Jag som ÄLSKAR påskkärringar. Eller jo, förresten så kom det förbi fem cirka 14-åriga flickor och knackade på dörren. De hade röda kinder, sade "Glad påsk" i kör och sträckte fram en stor ICA-påse. Liksom hallå!? Vart är världen påväg?

När jag gick påskkärring gjorde vi vackra påskbrev kvällen innan som vi vek och lade i en korg. Vi hade farmors stora blommiga kjolar och hulke och fräknar. Så ska det ju vara! De där flickorna brydde sig ju bara om godiset. Visserligen brydde vi väl oss mest om godiset också men vi var lite mer diskreta. Och gav och tog. De där flickor bara tog utan att ge. Jag ångrar lite att vi bjöd på godis. Tur att det var pappas konstiga godissmak iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0