Jordgubbsmackor är sommar

Jag tänker nu berätta min sommarhemlighet. Ni har nog redan listat ut den. Jordgubbar på smörgåsen? Kan det verkligen vara gott? Tro mig, DET ÄR DET! Även om det är jobbigt att sitta och skära jordgubbar i små skivor så är det verkligen värt det. Faktiskt tycker hela min familj (förutom pappa men han är lite konstigt <3) att jordgubbsmackor slår alla andra jordgubbsrätter. Det är jordgubbsmackor man har jordgubbar till. Jag ska ge er den exakta beskrivningen, så att ni inte gör på fel sätt.

Rensa och skölj dina jordgubbar och bre din smörgås. Inga konstigheter där.
Kan även påpeka att bröden bör vara ljust. Fullkornsbröd gör sig inte hemma i detta sammanhang.


Skär dina jordgubbar i skivor och lägg på smörgåsen.


Häll socker på din jordgubbsmacka.
Där försvann det nyttiga (för jordgubbar är ju faktiskt nyttigt). Jag brukar ha ganska mycket socker på men sockra efter behag (och gör ingen Farbror Melker).


Ät och njut!

Tyvärr kan jaginte konsten att ta bilder så att det ser sådär gott ut men ungefär sådär ska din jordgubbsmacka se ut när den är klar. Det ska smaka sött. Om det inte gör det har du inte sockrat tillräckligt. Så det så. Åh, efter det här inlägget så blev jag sugen på en till.

Trackback
RSS 2.0