Ibland får man uppleva fantastiska saker

Igår var det en ceremoni i Blå Hallen i Stadshuset. Det var 10årsjubileum för The World's Children's Prize for the Rights of the Child. Min kör var med och sjöng teamlåten En värld av vänner. Vi satt längst bak under själva ceremonin. Min kör har sjungit på prisutdelningen förut men då har vi alltid suttit bakom. Nu såg vi hela showen. Det var så häftigt!!! Vi fick se uppträdanden från jättemånga olika länder. Vi fick se filmer från olika delar av världen som var såååå rörande. De gick rakt in i hjärtat. Det var barn som berättade om deras hemska upplevelser. Det föll några tårar som jag snabbt torkade bort så att mascaran inte skulle rinna. Inte så kul att vara alldeles svart runt ögonen när man syns på TV. Yesyes, jag var på TV igår. Jag gick längst fram så jag var länge i bild tillochmed. Jag = cool tjej som är med på tv lite sådär mitt i veckan. En baggis.

Det delades ut ett pris till en av de som fått priset de tidigare åren. Det är barn i hela världen som har röstat fram en vinnare. Det blev Nelson Mandela och Graca Machel. Nelson Mandela var inte där men Graca Machel höll ett tal. Vår kära drottning Silvia var också där och höll tal. Det var fint. Det var verkligen en ära att få vara med på detta. När alla medverkande fick blommor av vår drottning stod hela publiken upp och applåderade. Det var länge. Jag tror aldrig att jag applåderat så länge någonsin. Händerna studsade till slut av sig själva kändes det som. De var ganska olevande när det var över men hann återhämta sig innan vi skulle sjunga. Det var tur, eftersom jag kanske hade tappat micken annars. När jag kom hem var jag supertrött men var tvungen att hjälp syster med att spela in en skiva. Jag missade första lektionen.


Scenen efteråt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0