Efter gymnasiet kommer resten av mitt liv

Jag har lite ångest. Jag har nämligen ingen aning om vad jag vill jobba som. Det känns som att jag borde ha en aning. Jag vill ha något att sträva efter, men jag har verkligen ingen aning. Det är tydligen jättesvårt för mig att hitta ett jobb med dessa små krav.

  • Jag ska trivas! Jag ska tycka att det jag jobbar med är kul! Det är ju ganska viktigt eftersom jobbet antagligen tar mycket tid.
  • Jag vill ha en fast tjänst! Alltså inget litet jobb här och där. Ett jobb som jag vet att jag kan gå till då jag jobbar och slippa söka nytt hela tiden. Iochmed den punkten sprack ungefär alla musikjobb(musikproducent, ljudtekniker, den som sätter in musik i filmer....) man kan ha förutom musiklärare och nej tack. Efter att ha varit med på Borgskolans musiklektioner skulle jag aldrig få för mig att utbilda mig till musiklärare. Farväl musikbranch!
  • Slippa resa runt så mycket. Det vore skönt att nästan kunna gå till jobbet. Det är okej att åka ganska långt men bara jag slipper resa till olika platser eller åka så långt bort att jag inte kan vara hemma på kvällen.
  • Slippa nattskift och jobb på helger. Det vore skönt om man bara behövde jobba på vardagen, då som ens framtida barn går i skolan (vilka framtidsplaner jag har). Jag gillar att mina päron är hemma när jag är hemma. Det var mysigt när jag var liten. Så vill jag att mina barn också ska ha det!

Ska det vara så svårt? Kan säga att jag varken tänker bli lärare eller dagisfröken. Inte en chans! Inget jobb jag skulle gilla faktiskt. Behöver jag förresten ens tillägga att jag vill ha bra betalt? Det är ju liksom en självklarhet. Det skulle även vara skönt att slipp utbilda sig så mycket XD men jag antar att det kravet är lite att gå över i en dröm istället för att leva i verkligheten (det gör jag ofta förresten..). Jag vill veta vad jag vill bli! Jag gillar att ha framtidsplaner. Därför borde jag fixa en.


Kommentarer
Postat av: Magda

Du kan bli musiklärare på gymnasienivå!

2009-09-10 @ 16:30:11
Postat av: Magda

(För då har ju eleverna iaf VALT att ha musik och kanske är trevligare xD)

2009-09-10 @ 16:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0