En lördag och en söndag

I lördags åkte jag iväg till kyrkan och var där strax före tolv. Jag gick hemifrån klockan elva. Jag skulle ha tagit bussen som gick kvart i elva men det sket sig ju såklart. Min försening till skolan varje dag har tydligen spridit sig. Jag tittade iallafall runt lite överallt. Jag har aldrig sett så mycket folk i kyrkan samtidigt förut. Kvart över tolv stod jag redo vid fiskdammen. Jag höll i metspöt tills någon kom och betalade mig tio kronor för att få hålla det. Fram till 13 ungefär, stod jag vid fiskdammen. Timmen efter satt jag bakom och var fiskutdelare. Fisk = Godispåse. Vissa fick inte en godispåse. Vissa fick en vips eller en plastgaffel. Inte lika kul som en godispåse va? Då fick dom minsann fiska igen. Flera gånger höll barnen på att peta ut ögat på mig med det där spöt. Inte så kul. Jag blev slagen i huvudet flera gånger HAHA :( men det var kul iallfall!

Klockan två, när allt var slut fick vi som arbetat ge godispåsen till behövande barn. Vi var de behövande barnen! Det var gott! Vi fikade sedan. Det var också gratis för de som hade arbetat! Jag var lycklig! Chokladbollarna var delichious! Lussebullar är så jeavla gott också =D Jag köpte en stooooor lussebulle! Den kostade 50 kronor. SÅ stor var den! Pippi Långstrumpfilmerna rullade på inne i barnrummet. Vi tittade på Spunkavsnittet! Det var mysigt och nostaliskt! Jag gick sedan ned till centrum och tog bussen hem. Jag såg Madagaskar någon gång senare! Jag hade inte sett den. Mamma och syster tyckte att allt gick för snabbt och klagade på det hela tiden. "Stackars barn som ser detta!" Tanter. Efter Madagaskar såg jag 28 dagar senare! Den hade jag inte heller sett. Den var bra.

Idag sov jag längre än jag någonsin gjort. Min mobil var urladdad så jag kunde inte titta på klockan när jag vaknade till sådär som man brukar. Mamma och pappa var inte hemma så huset låg tyst. Jag vaknade och kände till slut att det var dags att gå upp. Jag tänkte att klockan kanske var tre. Jag tittade på klockan och den var HALV SEX! 17:30! Jisses amalia! Det var en chock. Jävlar vad jag hade sovit. Det hade varit skönt men jag kommer ju aldrig somna inatt D: Klockan är 00:37 nu och för mig känns det som att klockan kanske är 19. Jobbigt! Jag kommer vara helt död imorgon också. Typiskt! Jag har inte gjort något idag. Mest suttit vid datorn och ätit på min stora lussebulle som jag köpte igår. Dagen var ju liksom slut när jag vaknade. Vad skulle jag ha kunnat hitta på? Det har dock varit skönt att få vila ut inför en ny skolvecka fylld med massor. Verkligen massor!

Kommentarer
Postat av: Alina

hahaha tack sötnos!! :)

2009-12-09 @ 10:10:14
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0