Sinun kakkamakkara on kova

Idag var jag och såg på Prideparaden! Jag och syrran åkte in strax före tolv och jag mötte Sofie, Marie och Joel på plattan. Syster åkte till Östermalmstorg för hon skulle nämligen gå i paraden. Vi gick upp till sergelfontänen och bestämde oss för att det var en utmärkt plats att stå på. Det var paradutropare där som berättade om alla som gick förbi. Vi satte oss på en bänk och väntade på att paraden skulle gå förbi sergel. Det gick förbi mycket kul! Kan inte förklara så specifikt. Jag tog bilder hela tiden. Kameran stod på i ett. Det blev 312 bilder tagna på paraden. Det blir svårt att välja ut vilka jag ska visa. Nu har jag rensat iallafall. Det blev 293 bilder kvar. Alltså mycket att välja emellan men det löser sig säkert.

När paraden var slut trodde vi att man kunde haka på längst bak men uppenbarligen inte. Jag och Marie ville gå i paraden så vi sprang fram till en lämplig klunga med folk som hoppade runt. Vi dansade och tjoade hela vägen från Sergels torg till Tantolunden. Vi var helt slut och genomsvettiga efteråt XD Sedan hittade vi inte därifrån HAHA! Vi var helt lost. Jag har aldrig varit i Tanto förut faktiskt men Magdalena, som också hade gått i paraden men längre fram, ringde och sa att vi borde gå till Mariatorget typ så vi frågade random människor om dom hittade dit. Till slut tog vi oss fram till Zinkensdamm dit Magda åkte och mötte oss =D Vi åkte in till centralen igen och gick på Donken. Det var härligt att få sitta ned och framför allt, äta! Vi åt ungefär fyra. Jag hade inte ätit sedan klockan elva! Jag vräkte i mig allt jättesnabbt! Tror aldrig att jag ätit lilla menyn så snabbt någonsin förr. Sedan tog vi farväl av Marie och jag och Magda åkte hem.

Vi pratade om allt möjligt XD Vi var jättetrötta men väldigt glada och bestämde oss för att ta ett dopp i Mälaren. Vi packade badkläder, handukar och fika och gick ned mot badet. Vi gick strandpromenaden igenom skogen. När vi kom fram var det jättemycket folk där! Det kändes som om de firade något så vi gick därifrån XD Vi satte oss på en parkbänk och fikade XD Magdalenas mammas hembakade bullar, festis och goda kakor och kex. Det var jättemysigt! Efter fikat kände vi inte för att bada längre så vi gick upp igen. Vi gick hem till mig och spelade kort, åt makaronipudding och spådde varandra. Sedan lärde Magdalena mig lite finska! Därav rubriken HAHA! Ni ska inte behöva veta vad det betyder. Jag har iallafall papperark med finska att plugga på nu. Minä rakastan sinua = Jag älskar dig. Alltid bra att veta. JAg och Magda sade hejdå för ungefär en timme sedan. Nu kommer bilder!


Prideparaden påverkar tillochmed röda linjens mörkaste ende














RFSU MOT HETERONORMEN =D



Älsklingssyster




Två sköna människor! Mark och Jonas, jag älskar er =D




"Bögar som gillar MUF" LOL




Blondinbella på vänsterkanten!
Trodde att det var henne och så kollade jag hennes blogg och visst var det hon.. LOL! Men är blondie inte blond längre?






LOL


Här borde jag gå med


BOTKYRKABUSSEN! HAHA oj, vad vi skrattade så vi dog


AMNESTY! Längst fram längst till höger går Joakim =D




LOL


Mitt i den här smeten skuttade jag och Marie runt sedan


Syrran blev tatuerad

Kommentarer
Postat av: Elis

Hehe, det är ganska tydligt vart du stod XD

Jag stod vid slussen där det var helt packat med people. Men jag såg fett bra i alla fall XD

2009-08-02 @ 21:19:47
URL: http://stockholmselis.blogg.se/
Postat av: ANG

Skit coola bilder :)

2009-08-04 @ 00:01:41
URL: http://manao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0