Nu när det är Pride-tider

Jag läser sällan men nu har jag börjat läsa en mycket intressant bok. Den heter "Hetero" och är skriver av Sandra Dahlén. Den är ingen roman utan mer en bok med tankar om heterosexualitet.

Baksidan:
"Vad handlar din bok om?"
"Heterosexuelitet"
"(tyst paus) Vadå?"
"He-tero-sexu-ali-tet" (med tydligt uttal så att munnen rör sig överdrivet mycket)
"Jaha..."

Vi är inte vana vid att heterosexualitet lyfts ut och granskas. Men det är just vad den här boken gör. På vilken grund bildas heterosexuella familjer? Hur har heterosar sex? Vem kan egentligen räkna sig som hetero? Hur hetero är djuren? Och är det ute att vara hetero? En revolutionerande bok, världen blir sig inte riktigt lik efter att man har läst den.


Ehheheheheheheh.. riktigt intressant faktiskt so far. Just nu läser jag ett kapitel som heter "När är man hetero?" När man dras till det motsatta könet såklart men om man är kär i någon som bytt kön till det man själv har. Är man hetero då? Om man är kille och kär i en kille som klär sig i kvinnokläder, är man hetero då? Min syrra läser mycket sådana böcker och hon tipsade mig om den. Vanligtvis läser hon sådana böcker man måste slå upp ett ton ord för att förstå men den här är lättläst. Sandra Dahlén skriver bra. Jag har läst en annan bok hon har skrivit också.








När jag ändå var igång liksom.. kolla va dammig min spegel är D=


God damn so beautiful! Mamma och pappas spegel är inte lika dammig
Coolt grönt ljus högst upp! Jag kanske har magiska krafter eller så är jag förhäxad nu D= eller så var det bara kameralampan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0