"Elin, du är en såndär lantis!"

Igår åkte jag till Magdalena. Hon hade familjefritt och gulligt nog ville hon dela sin familjefria dag och natt med mig =D Hon smsade om det redan igårkväll när jag var på väg hem från Marie. Då trodde jag hon menade den natten! Fail på mig. Jag sov länge på morgonen och gick och badade nere i Mälaren som jag har nedaför mig. Det var asvarmt men eftersom jag badade själv så var det inte så kul. Jag gick upp ganska snabbt och gick hem. Sedan läste jag ute i min bok tills vår rönn skuggade hela framsidan. Då satte jag mig vid datorn och glömde bort tiden. Min mobil var batterilös och låg på laddning. Smart Elin! Magdalena fick ringa hem till mig och då blev det bråttom XD Jag duschade och packade ihop grejer som kunde vara bra att ha när man sover hos Magda.

Jag var klar strax efter sju och då gick vi till Maxi. Magda var söt i fakeglasögon XD Vi köpte skräpmat. Chips, dip och Ben and Jerry's och bilar. Sedan gick vi hem. Det är långt till Maxi från Magdalena ska ni veta. Vi brände många kalorier. Det behövdes säkert med tanke på vad vi stoppade i munnen den natten. Vi kom hem till Magda, blandade dip och fixade iordning väldigt snabbt eftersom filmen The Happening som vi ville se precis skulle börja när vi kom tillbaka. Den var asbra. Samma regisör som till Sjätte sinnet. Det var en thriller. Mycket bra. Efter den filmen satte vi på Love in Manhattan. Underbar! En snyftfilm. Underbar (det är okej att säga det två gånger nästa i rad till denna film)! Sedan spelade vi något Playstation spel XD Man skulle köra runt en bana typ. Magdalena kom alltid först XD Jag kom alltid sist XD men det gjorde inget. Det var kul ändå. Förrsten får man komma sist när det är första gången man spelar det. Sedan såg vi Sällskapsresan; Hälsoresan XD Underbara filmer dom där! Magdalena har hela boxen XD

Medan vi såg på någon utav filmerna flög det runt en skum insekt med vingar och jättelånga ben, ni vet. Magdalena är asrädd för sådana XD Då fick Elin ta och vara den ansvarsfulla och döda den HEHE. Jag tycker att spindlar är obehagliga men sådanadär skumma insekter är inte så farligt. Jag dödade den med en tidning. Sedan lyfte jag ut den i vardagsrummet med händerna. Magdalena tyckte att det var läskigt! "Elin, du är en såndär lantis!" sade hon. Det tyckte jag var roligt. Jag är en riktigt lantis som vågar bära ut en död insekt. Efter Hälsoresan var vi helt proppmätta av allt chips och skit. Jag ville inte ens känna lukten.

Vi gick upp och gjorde oss iordning. Sedan låg vi och såg på tv i Magdas säng. Vi stängde av runt klockan fem. Sedan halvsov vi i en timme till vi tyckte att det var för ljust, för varmt och att vi hörde bilarna för mycket. Därför fick Magda idén att lägga sig på madrass i hallen. Vi tog varsin madrass och filt och lade oss ned med att dörrar stängda. Det var både mörkt och tyst. Vi sov till klockan ett men sov inte så bra. Det gjorde inget XD Då lägger jag mig tidigt ikväll (eller ja.. antar att tidigt redan har passerat men ändå). Klockan två gick vi upp. Vi åt frukost och sedan spelade Magda piano. Vi sjöng tillsammans. Det var mysigt! Sedan spelade Magdalena upp James Blunts gamla cd. Den cdn med Goddbye my lover, You're beautiful, Wisemen och alla dom. Jag älskar James Blunt! Han röst är fin och det är så fint när det är så enkelt. Bara en gitarr, kanske lite piano och så James Blunt's underbara röst. Jag och Magda har bestämt att om han kommer till Sverige något mer går vi lätt på konserten. Dock är inte James Blunt så aktuell just nu. Han har inga nya låtar, vad jag vet. Hoppas att det kommer. Jag skulle gärna gå på en James Blunt-konsert.


Magdalena och Ola


Elin och skräpmaten


Såhär sov vi imorse

Klockan fyra tog jag farväl av Magda och gick hem. Klockan halv sex åkte jag, mamma och pappa på bio. Vi hade rabattkort som behövde användas. Klart att man ställer upp liksom (A) Vi såg Sommaren med Göran. Sjukt rolig! Finns inte så mycket mer att säga om den. Jag borde gå på bio imorgon också. Det är nämligen så att vi har ett rabattkort kvar. Det går ut på torsdag men jag är upptagen både onsdag och torsdag. Det är synd att ett biorabattkort ska gå till spillo. Dum som jag är frågade jag ingen när jag hade chansen. Nu sover ju alla säkert. Hoppas att någon kanske spontant hänger med en sväng till biosalongen. Någon ska jag väl lyckas charma. Det är många filmer jag vill se nu. Baksmällan, HP6, Year One... Intresserad? Då åker vi då. Snart kommer också en film som är perfekt för mig och min syster. Den heter Allt för min syster. Samma regisör som till The Notebook som vi älskar upp över öronen. Cameron Diaz har huvudrollen. Hon är bra tycker vi båda två. Jaja, blablabla... nu ska jag ladda upp en James Bluntlåt här på bloggen. Känner att det borde göras.

Kommentarer
Postat av: Magda

HAHAHA vad ful jag var på den bilden! Nåväl, det var mycket trevligt må jag säga :)

2009-08-11 @ 02:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0