Flugan Sigge

Sommar innebär i många fall öppnade fönster för att få in svalare och friskare luft. Dessa fönsteröppningar tenderar ofta i att inte bara luft tar sig in. Andra gäster kan på nyfikna flygturer äntra den spännande miljön i en studentlägenhet, vilket vi fått erfara. Denna gäst har vi med alla medel försökt få ut (alternativt ha ihjäl). Gästen har dock gått från gäst till inneboende, och vi har helt enkelt fått finna oss i det.
 
Här har vi Sigge
 
Flugan Sigge är en väldigt sällskaplig filur som alltid vill vara där resterande boende i lägenheten är. Hen är väldigt noga med att komma flygande lagom till att vi hinner glömma bort att hen finns. Om vi låtit bli att uppmärkamma Sigges existens så länge som tio minuter kan vi vara säkra på att det inte blir längre.
 
Vid hårt studerande låter Sigge oss veta att hen finns här om vi behöver stöd (vilket dock kan gå till en överdrift om jag får säga mitt). Hen vill gärna vara med och inspektera matlagningen, ofta på väldigt nära håll. På nätterna tycker Sigge särskilt mycket om att gosa in sig i öron och ögonlock. Tvivelaktigt om detta är ömsesidigt. Det var den lilla presentationen jag kunde ge er om vårt nya husdjur. Förresten har Sigge noga kikat efter så jag skrivit ett ordentligt och sanningsenligt inlägg. Rätt ska vara rätt, tycker Sigge. Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Magda

Haha bästa presentationen <3

Svar: <3
ElinThePelin

2015-10-03 @ 16:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0