Spiderchicks vita chokladmousse

När jag för ungefär två veckor sedan lämnade in min första hemtenta firade vi med något alldeles förträffligt. Länge har jag spanat in den vita chokladmousse som Spiderchick vispade ihop för några år sedan. Hade till och med receptet inlagt i Favoriter, men det kan ju som sagt ta tid innan jag tar tag i saker. Nu var det dags att prova, och jag kan meddela att chokladmoussen var HIMMELSK! Sååååå gooood efterrätt!
 
Tanken var att jag skulle fotografera vårt firande men den enda bilden som togs på mästerverket är den här:
Dessa två glas innehöll vit chokladmousse med tinade hallon och blåbär
 
Det första man tänker på när det står en gudomlig chokladmousse framför en är väl ändå inte att ta kort? Märk hur ordentligt och omsorgsfullt vi skrapat med skedarna. Visserligen kan efterrätten ha betraktats som extra god av mig eftersom jag tillsatt en nypa stolthet och lättnad utöver receptet men jag rekommenderar STARKT!

Kommentarer
Postat av: Lovisa Jansson

Kan man få receptet?

Svar: Receptet finns här! http://spiderchick.nu/2010/february/vit-chokladmousse.html
ElinThePelin

2014-01-29 @ 23:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0