Mina köksluckor

Jag har ju inte visat hur jag bor än! Blir så fruktansvärt rosenrasande över mitt själviska jag. Är det liksom bara jag som ska få njuta av det vackra som min första lägenhet har att titta på? Nej just det. Här får ni därför se mina köksluckor.
 
Detta är åtminstone sju av nio luckor. Det gick inte att få alla på bild.
 
När man inte tagit sitt ansvar, och inte visat sitt nya hem (som faktiskt alla som bloggar MÅSTE göra), är det bäst att göra det man borde gjort PLUS något mer, för att undvika slagsmål. Det ska jag göra nu. Jag ska ge er en smart pluggteknik.
  • Skriv lappar med en fråga, relaterad till det ni vill lära er, och med svaret på baksidan.
  • Klistra upp lappen på ett skåp.
  • Varje gång du ska öppna skåpet måste du läsa en lapp först (med undantag för när man har väldigt bråttom).
  • Om du inte kan svaret låter du lappen hänga kvar till en annan gång.
  • Om du KAN svaret kan du slänga lappen. Då behöver du den inte längre. Då är det bättre att göra plats åt en ny lapp.

Kul att jag ska lära andra hur man pluggar när jag själv inte ens vet om jag får godkänt på tentan. Verkligen sååå kul. Jag får väl återkomma med om denna studieteknik fungerade eller ej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0