Elin berättar om igår idag

Igår var det torsdag. Var gjorde jag då? Försov mig såklart.. men ni ska veta att den torsdagen som jag sa att jag inte skulle försova mig så försov jag mig inte! Det ni! Så nu har jag kommit i tid en torsdagmorgon på hela terminen.. men men vad gör man? Jag är sååååååååå skoltrött. Har ingen motivation alls.

Hursomhelst så var det Erika som väckte mig runt halv tolv och undrade om vi skulle ses idag. "JA" sa jag och gick upp. Jag skyndnade mig iväg och hann med sista lektionen, ljudteknik, då jag och Natalie satt och snackade strunt med läraren. Effektivt. Efter skolan hann jag precis med bussen hem till Erika. Vi bakade en kokossockerkaka, eget recept! När vi tog ut den var den inte klar så hela mitten lossnade. Vi åt upp mitten ändå. Mums! Allt var gott, men mättande. När jag inte ville ha mer kaka så åkte jag hem, haha! Erika och lilla underbara hunden Leo följde mig ned till bussen. Det var SNÖSTORM och vi hade bråttom! Fyfaen! Jag ramlade för första gången i år. Jag hann med bussen iallafall men när jag kom in såg jag ut som en snögubbe. Det droppade äckligt vatten från hela mig. Mitt hår var jättetrassligt. Inte kul. Ungefär fyra stationer ifrån stationen där jag går av så åkte halva bussen ned i diket. Jag fick gå hela vägen hem i stormen. Då passade jag på att ramla andra och tredje gången för iår.

Om ni vill behålla kroppsvärmen, vara snygga och inte ha ont någonstans så har jag ett tips. Stanna inomhus tills våren kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0