Körfestivalen Norbusang i Malmö

Under kristihimmelfärdshelgen var jag i Malmö och var funktionär på en Körfestival. Norbusang heter den och är en nordisk festival som arrangeras varje år. I år fick Sverige och Malmö den äran. Det var närmare 40 körer närvarande. Det var mycket att göra. Det fanns inte så mycket tid att vila. Jag hade det superkul ändå! Vilka härliga funktionärer vi var! Ett härligt team. Jag åkte tid på tisdag morgon.  När jag väntade på terminalen började jag blöda på fingret och blödde ned de enda jeansen jag hade med mig. Kul. Resan ned till Malmö tog fem timmar men det kändes väldigt fort. Med en fulladdad walkman full med vacker musik klarar man att resa längre en fnuttiga fem timmar.

När jag kom fram jobbade vi med att stoppa ned informationsblad, sceman och kartor i över 600 kassar. Det kändes lite som en tomteverkstad men man tröttnade efter ett tag XD Under dessa dagar visade i vägar, svarade på frågor och hindrade folk från att gå in i matsalen för tidigt. Jag åkte hem på lördagen direkt efter slutkonserten. Sedan sov jag hela söndagen.


Några av kassarna vi sorterade! I papperskassarna ligger tygkassar som varje körmedlem får


Skånskt konstverk på Malmö Högskola, där vi var mest


Receptionen som vi hängde i när vi inte hade något bättre för oss. Förresten är flaggan upperi högra hörnet Grönlands flagga för er som inte visste det


Norska är coolare


Kvällsfika skulle göras till 270 personer! Vi satt och handplockade skinka, ost och prickig korv! TILL 270 PERSONER!
Jisses. Dra loss en skiva i taget och lägga på tallrik!


Vallas? Wtf?


ElinThePelin i den väldigt vackar Norbusangt-shirten


När vi inte hade något att göra


<3


Malmö har också ett Konserthus


Bilder från slutkonserten




Jag åkte 1:a klass hem. Ovärt.
Men det var kul att skylten satt upp-och-ner! Hihi.
Förresten satt jag mitt emot det sötaste gamla paret i världen! De satt och log mot varandra och höll handen! Aaaw XD Jag ville bara krama om dem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kult at du har blogg Elin =)

Ja vi nordmenn er coolere ;)

Var en herlig uke :D Savner alle !

2010-05-19 @ 21:14:32
URL: http://ingvildroesberg.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0