Igår tittade jag på typ 1200 tumnaglar

Igår var en underbar dag! Det var helt fantastiskt! Vi var värsta proffsen! Energiska i i slutet! Första föreställningen var klockan 10:00. Det var skolföreställning men det gick bra ändå. Skolföreställningar är jobbigast. De kan skratta på fel ställen eller skrika ut random ord. Andra föreställningen, som också var skolfäreställning, gick också bra. Bättre än den första till och med. Då hade vi liksom fått in flytet. Vi hade ju gjort det en gång redan. Eftersom jag var vakt skulle jag hålla koll på publiken när de gick in i salen. Våran musikal handlade om rasism. Ni vet, segregationlagarna som fanns i USA förut som tillexempel att svarta och vita människor inte fick umgås eller sitta på samma bänk typ. Det svarta fick alltid stå upp i bussarna och annat trams.
Vi hade gjort så att vi satte svarta och vita prickar på folks tumnaglar. De som fick svart prick var tvugna att sitta i bakre delen av salen medan de med vit prick fick sitta längre fram. Det fanns ett uppsatt band där gränsen gick. Att få ungdomar att sitta längst bak i en sal var lättare än jag trodde. Jag trodde att de skulle bli jättesura och smyga in längst fram ändå men de bara accepterade det. Faktiskt var den tredje och fjärde föreställningen som bestod av människor som betalat 100 kronor för en biljett mycket mer skeptiska. De klagade ännu mer och vissa vägrade nästan att sitta längst bak. "Men då ser vi inget!" och "Fy vad orättvist!" var kommentarer som dök upp hela tiden. Mellan klockan 14:30 och 17:00 hade vi lunch. Jag, Hanna, Sofia och Signe gick till Donken. Kan påpeka att jag ALLTID köper McFeast dip. De slutade sälja den ett tag och jag var förtvivlad. Nu säljs den igen, i en mycket ful förpackning. Nu vet ni det.

Föreställningen klockan 18:00 var BÄST. Energin var på topp. Det mesta gick som det skulle. Mina släktingar var på den föreställningen. Jag hade sålt 12 biljetter till människor som inte skulle sett musikalen om inte jag var med. Det var ju trevligt. Jag fick blommor och blader. 18-föreställningen slutade klockan 19:00 och nästa började klockan 20. Jobbigt. Sista föreställningen gick nog sämst, för min del. Jag var så trött och hade så sjuuuuukt ont i fötterna. Den var inte så rolig. Det blev en för kort pause mellan de två kvällsföreställningarna. Jag är ändå nöjd med min insats och alla andra var också MYCKET MYCKET duktiga! Vi är så sjuuuukt bra. Bara så ni vet. Jag har inte fattat att det är över än. No more Motown. Visserligen kanske vi skulle göra några fler föreställningar i Sollentuna men vi får se. Jag hoppas på fler, jag! Jag hann inte ta många bilder alls. Det fanns liksom inte tid, men jag laddar upp de onödiga jag tog. Hoppas på många bilder från föreställningen på Facebook sen.


Vår SNYGGA affisch!


Cool soffa va?






Cool busschaufförmössa va?


Mifrofonen är COOL! Från 50 talet


Emelie (Margit) och min vaktkompantion Caroline som skymtar fram


Bild från scenen, där kören står. Närmast är Erika


Bild tagen bakom scenen
Glitter och glamour; Baby Love
Aviva, Moa och Zandra

Och det var i princip alla bilder jag tog


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0